Amerykańskie markety same będą produkować mięso drobiowe?
Wizja wydająca się jeszcze do niedawna kuriozalna, dziś staje się rzeczywistością. W Stanach Zjednoczonych jeszcze w tym roku w nowo powstałych zakładach ruszy produkcja drobiu wyłącznie na potrzeby jednej z największych sieci marketów.
Wizja wydająca się jeszcze do niedawna kuriozalna, dziś staje się rzeczywistością. W Stanach Zjednoczonych jeszcze w tym roku w nowo powstałych zakładach ruszy produkcja drobiu wyłącznie na potrzeby jednej z największych sieci marketów.
Samozaopatrywanie się największych amerykańskich sieci handlowych w mięso drobiowe z pominięciem producentów ma na celu doprowadzenie do sytuacji, w której produkcja mięsa będzie kontrolowana przez handel nowoczesny nie tylko operacyjnie, ale także kapitałowo.
Kury zielononóżki, kiedy niosą, czy warto je hodować?
Tendencja ta kilka lat temu wydawała się ekstrawagancją, jednak najnowsze informacje wskazują, że w USA wizja marketów samodzielnie produkujących mięso drobiowe powoli materializuje się. Już w maju br. ma ruszyć rekrutacja pracowników do nowo powstałych zakładów Lincoln Premium Poultry w Nebrasce.
Lincoln jest częściowo własnością jednej z największych sieci marketów Costco Wholesale Corporation. Zakłady w Nebrasce ruszą we wrześniu tego roku. Mają dostarczać drób wyłącznie dla Costco. Lokalizacja w Nebrasce jest jedną z siedmiu kontrolowanych przez Lincoln, które będą pracować dla tej sieci marketów.
Grypa ptaków – Polska ponownie krajem wolnym od wirusa
(rpf) jp / Źródło: Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz
Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.