Amerykańskie markety same będą produkować mięso drobiowe?
Wizja wydająca się jeszcze do niedawna kuriozalna, dziś staje się rzeczywistością. W Stanach Zjednoczonych jeszcze w tym roku w nowo powstałych zakładach ruszy produkcja drobiu wyłącznie na potrzeby jednej z największych sieci marketów.

Wizja wydająca się jeszcze do niedawna kuriozalna, dziś staje się rzeczywistością. W Stanach Zjednoczonych jeszcze w tym roku w nowo powstałych zakładach ruszy produkcja drobiu wyłącznie na potrzeby jednej z największych sieci marketów.
Samozaopatrywanie się największych amerykańskich sieci handlowych w mięso drobiowe z pominięciem producentów ma na celu doprowadzenie do sytuacji, w której produkcja mięsa będzie kontrolowana przez handel nowoczesny nie tylko operacyjnie, ale także kapitałowo.

Kolejne ognisko rzekomego pomoru drobiu (ND) w 2025 roku
Tendencja ta kilka lat temu wydawała się ekstrawagancją, jednak najnowsze informacje wskazują, że w USA wizja marketów samodzielnie produkujących mięso drobiowe powoli materializuje się. Już w maju br. ma ruszyć rekrutacja pracowników do nowo powstałych zakładów Lincoln Premium Poultry w Nebrasce.
Lincoln jest częściowo własnością jednej z największych sieci marketów Costco Wholesale Corporation. Zakłady w Nebrasce ruszą we wrześniu tego roku. Mają dostarczać drób wyłącznie dla Costco. Lokalizacja w Nebrasce jest jedną z siedmiu kontrolowanych przez Lincoln, które będą pracować dla tej sieci marketów.

Ukraiński sektor drobiarski coraz mocniejszy na Bliskim Wschodzie
(rpf) jp / Źródło: Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz
Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.