CASE IH prezentuje autonomiczny ciągnik przyszłości
Case IH zaprezentował 30 sierpnia br. na targach Farm Progress Show w Boone (USA), swój autonomiczny pojazd koncepcyjny. Jest nim bezprzewodowy ciągnik Case IH do uprawy rzędowej, który może autonomicznie współpracować z szeroką gamą narzędzi do pracy w polu.

Case IH zaprezentował 30 sierpnia br. na targach Farm Progress Show w Boone (USA), swój autonomiczny pojazd koncepcyjny. Jest nim bezprzewodowy ciągnik Case IH do uprawy rzędowej, który może autonomicznie współpracować z szeroką gamą narzędzi do pracy w polu.
Obecnie technika rolnicza jest tak zaawansowana, że daje możliwość instalowania w maszynach układów automatycznego prowadzenia, systemów telemetrycznych do zdalnego zarządzania maszynami a nawet pracownikami.

Coraz mniej zainteresowanych nowymi ciągnikami rolniczymi
{gallery}galerie/CASE_IH_NEU{/gallery}
Zaprezentowany autonomiczny ciągnik daje możliwość zdalnego monitorowania i kontroli wszystkich prac polowych zarówno przez właścicieli jak i pracowników gospodarstw bez konieczności przebywania w miejscu wykonywania pracy.

Gospodarstwo przyszłości – sprawdź co możesz wdrożyć już dziś.
W wielu rejonach świata ten ciągnik rozwiązałby problem - szczególnie w szczytowych momentach sezonu prac polowych - związany ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników obsługujących sprzęt rolniczy.
Brand President Case IH, Andreas Klauser wyjaśnił, że konstrukcja tego autonomicznego pojazdu została wykonana w celu zweryfikowania dostępnej technologii oraz zebrania informacji zwrotnych od klientów. Firma Case IH bada zainteresowanie i zapotrzebowanie na autonomiczne produkty w przyszłości, które będą wspomagać przyszłościowe rolnictwo.
Case IH i CNH Industrial’s Innovation Group oparły swój bezprzewodowy autonomiczny pojazd koncepcyjny na istniejącym ciągniku Case IH Magnum, zmieniając jego stylistykę. Dzięki temu zyskał bardzo futurystyczny wygląd. Pojazd został przygotowany do współpracy z całkowicie interaktywnym interfejsem, który umożliwi zdalne monitorowanie zaprogramowanych wcześniej operacji.
System pokładowy automatycznie oblicza najbardziej efektywne ścieżki przejazdu dla danej szerokości narzędzia i parceli, w zależności od ukształtowania terenu, przeszkód oraz innych maszyn użytkowanych na tym samym polu. Pracujący zdalnie operator może nadzorować i modyfikować ścieżki przejazdów za pośrednictwem interfejsu w komputerze stacjonarnym lub przenośnym tablecie.

Coraz mniej chętnych na nowe ciągniki rolnicze
Dzięki wykorzystaniu radaru, Lidaru (ang. Light Detection and Ranging) oraz pokładowych kamer wideo, pojazd może wykrywać statyczne lub poruszające się przeszkody na swojej drodze i zatrzymać się samodzielnie na swojej ścieżce dopóki operator, zawiadomiony przez dźwiękowe i wzrokowe komunikaty alarmowe, nie wyznaczy nowej ścieżki.
Pojazd zatrzyma się niezwłocznie również po utracie sygnału GPS lub danych dotyczących położenia, tudzież po ręcznym wciśnięciu przycisku stop. Zadania wykonywane przez maszynę mogą również być modyfikowane w czasie rzeczywistym za pośrednictwem zdalnego interfejsu lub automatycznych komunikatów pogodowych.

John Deere 6155M – dane techniczne, opinie rolników
Rob Zemenchik, AFS Global Product Marketing Manager wyjaśnił, że praca autonomicznego ciągnika łączy w sobie wszystkie nowinki technologiczne w zakresie prowadzenia maszyn, telemetrii, wymiany danych oraz ergonomicznego zarządzania, oferując kierownikom gospodarstw większe możliwości kontroli i nadzoru oraz oszczędność kosztów.
- Kierownik gospodarstwa może za pośrednictwem interfejsu na przenośnym tablecie nadzorować działania wielu maszyn, podczas gdy zajmuje się wykonaniem innych zadań lub nawet obsługuje inny pojazd - powiedział Zemenchik. - Wiele autonomicznych ciągników może pracować jako jedna flota lub równocześnie - w wielu flotach podrzędnych, przyporządkowanych do oddzielnych pól, dla których z kolei przypisane są zaprogramowane mapy i zalecenia. Dlatego jeden ciągnik może ciągnąć pług, a za nim może podążać kolejny, pracujący jako siewnik. Takie możliwości oferują znaczne zwiększenie wydajności produkcyjnej.
Choć pojazd autonomiczny obecnie traktowany jest wyłącznie jako ciągnik koncepcyjny, Zemenchik stwierdził, że technologia ta mogłaby działać z powodzeniem we wszystkich standardowych ciągnikach z kabiną, w których pozwoliłaby wykorzystywać przekazywane w czasie rzeczywistym dane pogodowe i z satelity do optymalnego aplikowania nawozów, takich jak azot, środki chwastobójcze czy grzybobójcze.
- Takie usprawnienia istotnie stają się interesujące dla naszych klientów tam, gdzie pogoda odgrywa ważną rolę - powiedział Zemenchik. - A to dlatego, że jeżeli na jednym polu zacznie padać, ciągnik automatycznie zatrzyma wykonywanie aktualnej czynności i skieruje się na kolejne pole, na którym będą panować suche warunki robocze, przy założeniu, że będzie mógł wjechać na to pole korzystając z prywatnych dróg.
![]()
Aleksander Seńkowski – polski lotnik i ojciec ciągnika Ferguson TE20!
Przed zaprezentowaniem pojazdu koncepcyjnego kierownictwo spółki przedstawiło film demonstracyjny ciągnika (który prezentujemy poniżej) wykonującego tego lata orkę i wysiew na roli w południowo-wschodnim stanie USA.
CNH Industrial współpracowało nad opracowaniem tej koncepcji autonomicznej technologii ze swoim długoletnim dostawcą technologii, spółką Autonomous Solutions Incorporated (ASI) z siedzibą w Utah, która jest branżowym liderem w dostarczaniu autonomicznych rozwiązań do pracy w warunkach polowych.

Ciągniki rolnicze – kolejny miesiąc ze spadkami sprzedaży
Choć autonomiczny pojazd koncepcyjny został opracowany w formie bezprzewodowego ciągnika, kierownictwo Case IH wyjaśniło, że w oparciu o tę samą technologię będą działały również kombajny oraz pozostały sprzęt rolniczy.
(rtr)
żródło: Case IH
Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.