Chińskie porty ruszają
Jak donosi agencja Reuters, operacje w największych chińskich portach kontenerowych wracają do normy po zblokowaniu globalnego łańcucha dostaw w związku z zarządzaniem koronawirusem przez chińskie władze.
Jak donosi agencja Reuters, operacje w największych chińskich portach kontenerowych wracają do normy po zblokowaniu globalnego łańcucha dostaw w związku z zarządzaniem koronawirusem przez chińskie władze.
Brazylijski drób wraca na rynek chiński
Chiny są największym podmiotem zajmującym się obsługą ładunków, przetwarzającym około 30% globalnego ruchu lub około 715 000 kontenerów dziennie w 2019 roku. Za główny powód poprawy sytuacji wskazuje się powrót pracowników: operatorów dźwigów kontenerowych, pilotów holowników, celników i kierowców ciężarówek do przewożenia kontenerów do i z portu.
Rośnie globalna produkcja mięsa – Chiny liderem wzrostów
Niektórym portom, jak na przykład w Szanghaju, udaje się nawet przekroczyć średnią wydajność przeładunków sprzed roku, aby nadrobić zaległości. Coraz mniej statków jest również przekierowywanych do innych miejsc.
W szczycie kłopotów, co miało miejsce na początku lutego, wysłano do innych portów 144 statki kontenerowe, a w ostatnim tygodniu 61. Poprawę zdolności przeładunkowej w chińskich portach potwierdził przedstawiciel amerykańskiej firmy Sanderson Farms, która wysyła asortyment z kurczaków do Chin po zniesieniu przez Pekin zakazu importu drobiu z USA.
(rpf) jp / Źródło: KIPDiP
Chiny: Sztuczna inteligencja automatycznie klonuje świnie
Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.