Ciągniki gąsienicowe serii 9RX
Premierą niedawno odbywającej się w Opolagry w Kamieniu Śląskim był jeden z największych i najsilniejszych ciągników – 4 gąsienicowy ciągnik John Deere z serii 9RX. Rozwijająca się technika rolnicza umożliwiła wyprodukowanie traktora, w którym głównym celem konstruktorów było uzyskanie maksymalnej siły uciągu. Silniki zastosowane w tych ciągnikach zapewniają osiągnięcie mocy na poziomie 670 KM.
Premierą niedawno odbywającej się w Opolagry w Kamieniu Śląskim był jeden z największych i najsilniejszych ciągników – 4 gąsienicowy ciągnik John Deere z serii 9RX. Rozwijająca się technika rolnicza umożliwiła wyprodukowanie traktora, w którym głównym celem konstruktorów było uzyskanie maksymalnej siły uciągu. Silniki zastosowane w tych ciągnikach zapewniają osiągnięcie mocy na poziomie 670 KM.
Głównymi zalatami tych traktorów są wspomniane silniki o dużej mocy i pojemności (13,5 l w John Deere PSS oraz 15 l w QSX Cumminus), 18-biegowa przekładnia elektroniczna (z 18 biegami do przodu i 6 biegami jazdy do tyłu) oraz 4 gąsienice mające dużą powierzchnię styku z glebą, zapewniające niewiarygodną przyczepność, redykujące zjawisko ślizgania w mokrym terenie. Te cztery gąsienicowe koła przenoszą na podłoże o wiele więcej mocy niż koła tradycyjne w jakimkolwiek ciągniku kołowym i pomimo dużego ciężaru całego ciągnika (26 761 kg) nie powodują nadmiernego ugniatania gleby.
John Deere 6155M – dane techniczne, opinie rolników
Dziecinnie lekkie i proste jest kierowanie tym olbrzymem. Dzięki zastosowaniu unikalnego układu kierowniczego Active Command Steering (ACS) John Deere wykonuje się je lekko i bez wysiłku nie tylko na uwrociach ale także podczas pracy i przejazdów z ciężkimi maszynami.
Zastosowanie systemu iTEC Pro umożliwia automatyczne kierowanie i zawracanie na uwrociach bez użycia rąk operatora. Centrum zarządzania ciągnika stanowi Monitor CommandCenter 4. generacji z ekranem dotykowym. Umożliwia on kontrolowanie wszystkich funkcji ciągnika i narzędzi przygotowanych do pracy w standardzie ISOBUS a jego obsługa jest tak prosta, jak obsługa telefonu, czy tabletu. Do rolnictwa precyzyjnego wystarczy odbiornik StarFire oraz aktywacja AutoTrac.
Ciągnik prowadzony przez 93-latka rozpadł się na pół
Przy całodziennej pracy ogromną zaletę ma duży, bo mieszczący aż 1490 l, zbiornik paliwa. Przy pracy w godzinach nocnych kofort wspomagają 24 światła LED, które zapewniają doskonałą widoczność w zakresie 360 stopni. Ta doskonała widoczność dotyczy także operatora umiejscowionego w komfortowej, amortyzowanej, klimatyzowanej i wyciszonej kabinie z szybami antyodblaskowymi i ogrzewanym, z dodatkową amortyzacją pneumatyczną, skórzanym fotelu.
Największy przepływ hydrauliczny oleju – 435 l/min. pozwala na uniesienie na TUZ nawet 9 071 kg. Elektrohydrauliczny przełącznik WOM umożliwia użycie opcjonalnego WOM z 1000 obr./min o średnicy wału 1 3/4 cala.
Ciągniki z serii 9RX to przełomowe maszyny o szerokości zaledwie 3 m. Ich długość to 8,18 m a wysokość 3,72m. Rozstaw pomiędzy gąsienicami wynosi 4,13 m. Mogą pracować z prędkościami w dwóch zakresach: F1 – od 3,2 do 20,3 km/h oraz F2 od 3,2 do 30 km/h. Zmiana tych prędkości odbywa się przy pomocy przełącznika na konsoli CommandARM.
(rtr)
źródło: www.deere.pl
Aleksander Seńkowski – polski lotnik i ojciec ciągnika Ferguson TE20!
Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.