REKLAMA

Ciągniki gąsienicowe serii 9RX

Redakcja - Technika
29.06.2016
chat-icon 0

Premierą niedawno odbywającej się w Opolagry w Kamieniu Śląskim był jeden z największych i najsilniejszych ciągników – 4 gąsienicowy ciągnik John Deere z serii 9RX. Rozwijająca się technika rolnicza umożliwiła wyprodukowanie traktora, w którym głównym celem konstruktorów było uzyskanie maksymalnej siły uciągu. Silniki zastosowane w tych ciągnikach zapewniają osiągnięcie mocy na poziomie 670 KM.

www.deere.pl
REKLAMA

Premierą niedawno odbywającej się w Opolagry w Kamieniu Śląskim był jeden z największych i najsilniejszych ciągników – 4 gąsienicowy ciągnik John Deere z serii 9RX. Rozwijająca się technika rolnicza umożliwiła wyprodukowanie traktora, w którym głównym celem konstruktorów było uzyskanie maksymalnej siły uciągu. Silniki zastosowane w tych ciągnikach zapewniają osiągnięcie mocy na poziomie 670 KM.

Głównymi zalatami tych traktorów są wspomniane silniki o dużej mocy i pojemności (13,5 l w John Deere PSS oraz 15 l w QSX Cumminus), 18-biegowa przekładnia elektroniczna (z 18 biegami do przodu i 6 biegami jazdy do tyłu) oraz 4 gąsienice mające dużą powierzchnię styku z glebą, zapewniające niewiarygodną przyczepność, redykujące zjawisko ślizgania w mokrym terenie. Te cztery gąsienicowe koła przenoszą na podłoże o wiele więcej mocy niż koła tradycyjne w jakimkolwiek ciągniku kołowym i pomimo dużego ciężaru całego ciągnika (26 761 kg) nie powodują nadmiernego ugniatania gleby.

Dziecinnie lekkie i proste jest kierowanie tym olbrzymem. Dzięki zastosowaniu unikalnego układu kierowniczego Active Command Steering (ACS) John Deere wykonuje się je lekko i bez wysiłku nie tylko na uwrociach ale także podczas pracy i przejazdów z ciężkimi maszynami.

Zastosowanie systemu iTEC Pro umożliwia automatyczne kierowanie i zawracanie na uwrociach bez użycia rąk operatora. Centrum zarządzania ciągnika stanowi Monitor CommandCenter 4. generacji z ekranem dotykowym. Umożliwia on kontrolowanie wszystkich funkcji ciągnika i narzędzi przygotowanych do pracy w standardzie ISOBUS a jego obsługa jest tak prosta, jak obsługa telefonu, czy tabletu. Do rolnictwa precyzyjnego wystarczy odbiornik StarFire oraz aktywacja AutoTrac.

Przy całodziennej pracy ogromną zaletę ma duży, bo mieszczący aż 1490 l, zbiornik paliwa. Przy pracy w godzinach nocnych kofort wspomagają 24 światła LED, które zapewniają doskonałą widoczność w zakresie 360 stopni. Ta doskonała widoczność dotyczy także operatora umiejscowionego w komfortowej, amortyzowanej, klimatyzowanej i wyciszonej kabinie z szybami antyodblaskowymi i ogrzewanym, z dodatkową amortyzacją pneumatyczną, skórzanym fotelu.

Największy przepływ hydrauliczny oleju – 435 l/min. pozwala na uniesienie na TUZ nawet 9 071 kg. Elektrohydrauliczny przełącznik WOM umożliwia użycie opcjonalnego WOM z 1000 obr./min o średnicy wału 1 3/4 cala.

Ciągniki z serii 9RX to przełomowe maszyny o szerokości zaledwie 3 m. Ich długość to 8,18 m a wysokość 3,72m. Rozstaw pomiędzy gąsienicami wynosi 4,13 m. Mogą pracować z prędkościami w dwóch zakresach: F1 – od 3,2 do 20,3 km/h oraz F2 od 3,2 do 30 km/h. Zmiana tych prędkości odbywa się przy pomocy przełącznika na konsoli CommandARM.

(rtr)
źródło: www.deere.pl

chat-icon 0

REKLAMA

Polecane

Komentarze (0)

Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin


REKLAMA

Zobacz więcej

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA