REKLAMA

Claas Arion 620 CIS – mocny i wszechstronny

Rolnictwo jest jednym z najbardziej nieprzewidywalnych działów gospodarki, który jak żaden inny uzależniony jest od klimatu i warunków atmosferycznych. Nieprzewidywalność ta sprawia, że coraz więcej rolników decyduje się na zakup niezawodnego sprzętu, który nadaje się do pracy w każdej sytuacji oraz warunkach. 

fot. Portal Rolniczy Okiem Rolnika
8 listopada 2023 chat-icon0

Wszechstronnym ciągnikiem, który równie dobrze nadaje się do uprawy, prac żniwnych czy karmienia zwierząt jest Claas Arion 620 CIS, który został już przetestowany w wielu polskich gospodarstwach.

„Sercem” tego modelu jest 6-cylindrowy silnik PowerTech o maksymalnej mocy wynoszącej 158 KM. Silnik ten jest już dobrze znany użytkownikom Claasa, ponieważ był on już wykorzystywany w innych maszynach i zdążył zyskać spore uznanie.

W celu uzyskania możliwie jak największej mocy, przy zachowaniu wydajności i równoczesnej oszczędności paliwa, Claas opracował oprogramowanie sterujące silnikiem, w którym użyto turbosprężarki o zmiennej geometrii.

Silnik spełnia wszystkie normy emisji spalin Tier 4, a serwisowanie jest łatwe dzięki udoskonalonej jednoczęściowej masce, która otwiera się w łatwy sposób i zapewnia pełny dostęp do silnika. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 270 litrów.

Claas Arion 620 wykorzystuje tę samą przekładnię Hexashift, która stosowana była w ciągnikach Claas już od pewnego czasu, więc podobnie jak silnik PowerTech jest znany wielu osobom.

Nowością w tym modelu jest natomiast system Smart Stop. Można go włączać i wyłączać. Istotne jest to, że gdy jest włączony i pedał hamulca jest wciśnięty, ciągnik elektronicznie odłącz sprzęgło, aby zatrzymać ciągnik. Gdy zdejmie się stopę z hamulca, napęd zostaje ponownie włączony.

Pięciofilarowa kabina zapewnia wysoki komfort pracy dzięki doskonałej widoczności, a także dobrej dostępności. Jest ona duża, co zapewnia komfort operatorowi oraz pasażerowi. Czteropunktowe mechaniczne zawieszenie kabiny zapewnia natomiast doskonałą jazdę.

Widoczność jest dobra zarówno z przodu, jak i z tyłu. Układ sterowania jest dobrze rozplanowany, a większość funkcji znajduje się na prawym podłokietniku -  dźwignia zmiany biegów, elementy sterujące prędkością silnika i joystick ładowacza. Wszystko, czego nie ma na podłokietniku, znajduje się w zasięgu ręki, co sprawia, że praca jest niezwykle wygodna

Dane techniczne:

Silnik: 6-cylindrowy silnik PowerTech ze zmienną geometrią turbo
Moc silnika: 158 KM
Maksymalna prędkość: 40 km/h
Pojemność baku: 270L
PTO: 540, 540E, 1000, 1000E
Tylny udźwig: 6700 kg
Rozstaw osi: 2820 mm
Długość: 4759 mm
Waga: 6570 kg

(rtr)


REKLAMA

Polecane

Komentarze (0)

Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin


REKLAMA

Zobacz więcej

Ocena maszyny