Coraz mniej chętnych na nowe ciągniki rolnicze
Z danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zebranych przez Polską Izbę Gospodarczą Maszyn i Urządzeń Rolniczych wynika, że październik 2024 roku jest kolejnym miesiącem z wynikami rejestracji gorszymi o ponad 20% niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
W dziesiątym miesiącu 2023 roku sprzedano 960 nowych traktorów. To oznacza, że przy ilości rejestracji z października bieżącego roku wynoszącej 762 sztuki, mamy do czynienia ze spadkiem wynoszącym 198 sztuk.
Od 1 stycznia 2024 roku zarejestrowanych zostało 6626 nowych ciągników. Spadek w stosunku analogicznego okresu poprzedniego roku jest znaczący. To 1500 szt. mniej (-18,5%).
Pijany traktorzysta wjechał w drzewo. Po chwili stało się coś niebywałego…
Liderem w zestawieniu jest John Deere. W pierwszych dziesięciu miesiącach 2024 roku zarejestrowano 1011 ciągników z jeleniem na masce. To wynik gorszy o 417 sztuk od zeszłorocznego. John Deere ma obecnie 15,3% udziałów w rynku nowych ciągników rolniczych.
Na drugim miejscu uplasowała się marka New Holland. Przed rokiem w okresie od stycznia do października zarejestrowano 1354 nowe ciągniki rolnicze. Od początku 2024 roku do końca października zarejestrowanych zostało 827 ciągników marki New Holland. To wynik słabszy aż o 527 sztuk od zeszłorocznego, czyli o 38,9%. Udziały rynkowe marki wynoszą 12,5%.
Niebezpieczne zdarzenie przy transporcie jabłek
Podium zamyka Kubota, która może się pochwalić wynikiem wynoszącym 806 zarejestrowanych ciągników. To 119 ciągników mniej niż w tym samym okresie 2023 roku. Udziały rynkowe Kuboty wynoszą 12,2%.
Na czwartym miejscu ulokowała się marka Deutz Fahr. Zarejestrowano 557 szt. nowych ciągników tej marki, to o 129 sztuk mniej niż przed rokiem. Udziały rynkowe Deutz Fahr po dziesięciu miesiącach roku to 8,4%.
Na piątym miejscu znajduje się marka Case IH z 503 rejestracjami. To wynik gorszy jedynie o 16 sztuk niż w tym samym okresie 2023 roku. Udziały CASE IH w okresie od stycznia do października 2024 roku to 7,6%.
W najniższych kategoriach mocy do 50 KM po dziesięciu miesiącach 2024 roku liderem jest marka Kubota. Deutz-Fahr jest liderem w kategoriach od 51 do 70 i od 101 do 140 KM. W kategorii od 71 do100 KM liderem jest New Holland. W najwyższych kategoriach mocy, powyżej 140 KM pierwsze miejsce zajmuje John Deere.
Wjechała citroenem w tył ciągnika rolniczego
Wzrost rejestracji odnotowany został wyłącznie w kategorii poniżej 30 KM. W okresie od stycznia do października 2024 roku we wszystkich pozostałych kategoriach mocy zarejestrowano mniej ciągników niż w tym samym okresie poprzedniego roku.
Najwyższa średnia moc nowo rejestrowanych ciągników w okresie od stycznia do października 2024 roku była najwyższa w województwie opolskim gdzie wynosiła 183,3 KM. Na drugim miejscu znalazło się województwo dolnośląskie, gdzie średnia wyniosła 180,2 KM, na trzecim miejscu uplasowało się województwo kujawsko-pomorskie (180 KM). Ciągniki o najniższej mocy, gdzie średnia wyniosła 84,9 KM, rejestrowano w województwie małopolskim.
42-letni URSUS C-360 do kupienia z armii. Czy warto?
Najwięcej nowych ciągników rolniczych w okresie od stycznia do grudnia 2024 zarejestrowano w województwie mazowieckim, zarejestrowano tam 1120 sztuk, to jednak wynik słabszy o 286 ciągników niż przed rokiem. Drugie miejsce z ilością 750 sztuk zajęła Wielkopolska. Na trzeciej pozycji uplasowało się województwo łódzkie z 582 sztukami.
Najpopularniejszym modelem ciągnika w omawianym okresie był John Deere 6155M (159 sztuk). New Holland T5.90S, którego zarejestrowano 125 sztuk zajmuje drugą pozycję. Na trzecim miejscu znalazł się Farmtrac Tractors Europe 26 4WD z ilością 115 szt. Czwarte miejsce przypadło ciągnikowi John Deere 6195M (113 szt.). Na piątej pozycji znalazł się Case IH Puma 150 (91 sztuk).
(rtr) Źródło: PIGMiUR, CEPiK
Nie żyje 46-latek przygnieciony przez ciągnik rolniczy
Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.
sytuacja staje się realna gdy przychodzi kryzys kazdy liczy złotówki i nie patrzy na kredyty i dopłaty