REKLAMA

Jaki jest kierunek rozwoju polskiej branży nasiennej?

Redakcja - Prawo i Finanse
20.06.2018
chat-icon 0

W dniach 21-22 czerwca 2018 r. Polska Grupa Nasienna oraz przedstawiciele sekcji traw z Polskiej Izby Nasiennej spotkają się, aby rozmawiać o przyszłości rynku producentów nasion.

fot. Paweł Pąk
REKLAMA

W dniach 21-22 czerwca 2018 r. Polska Grupa Nasienna oraz przedstawiciele sekcji traw z Polskiej Izby Nasiennej spotkają się, aby rozmawiać o przyszłości rynku producentów nasion.

Hodowla Roślin Bartążek Grupa IHAR, która będzie gospodarzem spotkania, zaprezentuje wyniki badań hodowli twórczej nowych odmian oraz przedstawi plan inwestycyjny i nową strategię rozwoju marki Hodowli Roślin Bartążek.

Spotkanie ma na celu wypracowanie wspólnego stanowiska w sprawie dalszego rozwoju polskiego rynku produkcji nasion traw.

Jak mówią przedstawiciele Polskiej Grupy Nasiennej - Środowisko musi zastanowić się nad wspólną strategią dotyczącą promowania żywienia paszami objętościowymi z traw. Niezbędne jest wypracowanie zasad wspólnej polityki jakościowej przy prowadzeniu skupu nasion traw i drobnonasiennych na terenie Polski. W szczególności przy produkcji mleka należy uświadomić rolników i konsumentów, aby poszukiwali towaru, który opiera się na systemie żywienia trawami. To samo dotyczy również polskich hodowców gęsi, bydła mięsnego i baraniny.

Badania naukowe dowodzą, że wiele substancji aktywnych i prozdrowotnych, w tym witamina A + E mające w swoim działaniu zapobieganie chorobom nowotworowym, w sposób doskonały przenoszą się z trawy do organizmu zwierzęcego i również produktów takich jak sery i twarogi. Są to czynniki, które wyróżniają trawy na tle wszystkich innych pasz objętościowych.

W szczególności jest to strategiczna przewaga nad paszami objętościowymi z kukurydzy. Żywienie mieszankami traw jest najtańszym sposobem suplementacji organizmu zwierząt, a następnie wspierania suplementacji organizmu człowieka.

Polska Grupa Nasienna to wspólna inicjatywa rodzimych producentów nasion traw. Poprzez swoje działania grupa chce zwrócić uwagę na rolę polskich nasion w rozwoju gospodarki rolnej w Polsce. Inicjatywa skupia przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw zaangażowanych w promocję polskiego nasiennictwa.

Działania grupy skierowane są do trzech głównych grup odbiorców: organizacji branżowych i instytucji rządowych, aby wypracować wspólne działania mające na celu promocję polskich nasion, rolników – w zakresie budowania świadomości znaczenia polskich nasion dla rodzimego rynku rolnego, a także kolejnych przedstawicieli polskich prywatnych firm nasiennych, którzy zaangażują się we wspólną inicjatywę.

(rpf) Paweł Pąk / Polska Grupa Nasienna

chat-icon 0

REKLAMA

Polecane

Komentarze (0)

Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin


REKLAMA

Zobacz więcej

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA