REKLAMA

KUBOTA M8540 – japoński mistrz oszczędności

Redakcja - Technika
09.11.2016
chat-icon 0

Ciągnik KUBOTA M8540 o mocy 88,4 KM to znakomity sprzęt do małego i średniego gospodarstwa, jego mocną stroną jest niskie spalanie paliwa.

www.okiemrolnika.pl
REKLAMA

Ciągnik KUBOTA M8540 o mocy 88,4 KM to znakomity sprzęt do małego i średniego gospodarstwa, jego mocną stroną jest niskie spalanie paliwa.

Jest to możliwe dzięki zastosowaniu systemu ECDIS (Ekonomiczny, Centralny, Bezpośredni Wtrysk paliwa). Olej napędowy podaje się za pomocą mechanicznych wtryskiwaczy w dwóch etapach, przez co znacznie zwiększono skuteczność wykorzystania dawki paliwa, a tym samym ograniczono spalanie.

Dwa wałki wyrównoważające gwarantują niezrównaną kulturę pracy silnika, a powierzchnie tłoków pokryte dwusiarczkiem molibdenu oraz bardzo dokładna obróbka każdego elementu jednostki napędowej – jej ogromną żywotność.

Silnik
Za napęd ciągnika odpowiada szesnastozaworowa, 4-cylindrowa jednostka napędowa o pojemności 3,8 litra i mocy 88,4 KM, z turbosprężarką oraz układem recyrkulacji spalin EGR. Silnik spełnia normę emisji spalin EUR-IIIA.

Rewers hydrauliczny
Dzięki zastosowaniu rewersu hydraulicznego zmiana kierunku jazdy następuje bardzo płynnie, bez potrzeby użycia pedału sprzęgła. Szczególnie sprawdza się to w pracy z ładowaczem czołowym, ponieważ dużo szybciej można wykonać zadania związane z jazdą do przodu i do tyłu.

Przedni most

Przeniesienie napędu na przednie koła odbywa się za pomocą przekładni stożkowych zatopionych w kąpieli olejowej i zamkniętych w szczelnej obudowie. Takie rozwiązanie zapewnia utrzymanie mechanizmu w czystości oraz możliwość bezpiecznego przekazania całkowitej mocy na koła nawet przy maksymalnym skręcie i obciążeniu przodu ciągnika. Promień zawracania ciągnika jest niezwykle mały: 3,8 m. bez hamulców.

Przedni most wyposażono w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD), który w przypadku utraty przyczepności jednego z kół automatycznie przenosi moment obrotowy na drugie koło, w ten sposób zachowując trakcję ciągnika. Napęd przedni załączany jest elektro-hydraulicznie za pomocą przycisku na desce rozdzielczej – również podczas jazdy.

Skrzynia biegów

Ciągnik Kubota M8540 wyposażono w pełni zsynchronizowaną skrzynię biegów z jednostopniowym wzmacniaczem momentu obrotowego. Skrzynia posiada sześć przełożeń głównych oraz 3 zakresy reduktora (biegi szosowe, polowe i pełzające). Biorąc pod uwagę półbiegi, ciągnik posiada 36 biegów do przodu i 36 do tyłu, które pozwalają na przemieszczanie się z prędkością od 0,39 do 39 km/h.

Wał odbioru mocy
W standardzie ciągnik M8540 oferuje WOM o dwóch prędkościach obrotowych - 540 i 540E Prędkość ekonomiczna 540E jest wskazana przy pracy z urządzeniami, które potrzebują mniejszą moc. W tym trybie prędkość 540 obrotów na minutę uzyskuje się przy niższych obrotach silnika, co gwarantuje jeszcze bardziej ekonomiczną pracę. Jako opcję ciągnik może posiadać WOM o prędkościach obrotowych 540/1000.

Kabina
Kabinę zaprojektowano tak, aby zapewnić operatorowi jak najlepszą widoczność. Odpowiednio ukształtowane szyby oraz powiększona przestrzeń znacznie podwyższają komfort pracy. Większość dźwigni i przełączników została przeniesiona na konsolę z prawej strony, co poprawia ergonomię pracy użytkownika.

Zachodząca na dach górna krawędź przedniej szyby ułatwia operowanie ładowaczem czołowym, oferując dobrą widoczność osprzętu nawet przy maksymalnym podniesieniu ramienia. Montowana w standardzie klimatyzacja z nawiewami w desce rozdzielczej zapewnia równomierne ogrzewanie lub chłodzenie całego ciała operatora, a także bardzo efektywną cyrkulację powietrza.

Układ hydrauliczny i tylny TUZ
Kubota M8540 dysponuje pompą hydrauliczną o wydatku 64,3 L/min gwarantującą dużą szybkość reakcji podnośnika oraz odpowiednią moc zasilania hydrauliki zewnętrznej. W standardzie ciągnik oferuje dwie sekcje hydrauliki zewnętrznej, a tylny TUZ kategorii II oferuje udźwig 4100 kg i jest sterowany mechanicznie.

Wyposażenie standardowe
Model M8540 seryjnie oferuje obciążniki przednie o wadze 470 kg, rewers bezsprzęgłowy, układ pneumatycznego hamowania przyczep, klimatyzację, fotel z amortyzacją pneumatyczną, biegi pełzające, jednostopniowy wzmacniacz momentu obrotowego na każdym biegu oraz kompletny zaczep tylny z belką rolniczą i zaczepem transportowym.

(rtr) rp / źródło: KUBOTA


foto: www.okiemrolnika.pl

chat-icon 0

REKLAMA

Polecane

Komentarze (0)

Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin


REKLAMA

Zobacz więcej

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA