KUBOTA M8540 – japoński mistrz oszczędności
Ciągnik KUBOTA M8540 o mocy 88,4 KM to znakomity sprzęt do małego i średniego gospodarstwa, jego mocną stroną jest niskie spalanie paliwa.

Ciągnik KUBOTA M8540 o mocy 88,4 KM to znakomity sprzęt do małego i średniego gospodarstwa, jego mocną stroną jest niskie spalanie paliwa.
Jest to możliwe dzięki zastosowaniu systemu ECDIS (Ekonomiczny, Centralny, Bezpośredni Wtrysk paliwa). Olej napędowy podaje się za pomocą mechanicznych wtryskiwaczy w dwóch etapach, przez co znacznie zwiększono skuteczność wykorzystania dawki paliwa, a tym samym ograniczono spalanie.
Dwa wałki wyrównoważające gwarantują niezrównaną kulturę pracy silnika, a powierzchnie tłoków pokryte dwusiarczkiem molibdenu oraz bardzo dokładna obróbka każdego elementu jednostki napędowej – jej ogromną żywotność.
Silnik
Za napęd ciągnika odpowiada szesnastozaworowa, 4-cylindrowa jednostka napędowa o pojemności 3,8 litra i mocy 88,4 KM, z turbosprężarką oraz układem recyrkulacji spalin EGR. Silnik spełnia normę emisji spalin EUR-IIIA.
Rewers hydrauliczny
Dzięki zastosowaniu rewersu hydraulicznego zmiana kierunku jazdy następuje bardzo płynnie, bez potrzeby użycia pedału sprzęgła. Szczególnie sprawdza się to w pracy z ładowaczem czołowym, ponieważ dużo szybciej można wykonać zadania związane z jazdą do przodu i do tyłu.
Przedni most
Przeniesienie napędu na przednie koła odbywa się za pomocą przekładni stożkowych zatopionych w kąpieli olejowej i zamkniętych w szczelnej obudowie. Takie rozwiązanie zapewnia utrzymanie mechanizmu w czystości oraz możliwość bezpiecznego przekazania całkowitej mocy na koła nawet przy maksymalnym skręcie i obciążeniu przodu ciągnika. Promień zawracania ciągnika jest niezwykle mały: 3,8 m. bez hamulców.
Przedni most wyposażono w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD), który w przypadku utraty przyczepności jednego z kół automatycznie przenosi moment obrotowy na drugie koło, w ten sposób zachowując trakcję ciągnika. Napęd przedni załączany jest elektro-hydraulicznie za pomocą przycisku na desce rozdzielczej – również podczas jazdy.
Skrzynia biegów
Ciągnik Kubota M8540 wyposażono w pełni zsynchronizowaną skrzynię biegów z jednostopniowym wzmacniaczem momentu obrotowego. Skrzynia posiada sześć przełożeń głównych oraz 3 zakresy reduktora (biegi szosowe, polowe i pełzające). Biorąc pod uwagę półbiegi, ciągnik posiada 36 biegów do przodu i 36 do tyłu, które pozwalają na przemieszczanie się z prędkością od 0,39 do 39 km/h.
Wał odbioru mocy
W standardzie ciągnik M8540 oferuje WOM o dwóch prędkościach obrotowych - 540 i 540E Prędkość ekonomiczna 540E jest wskazana przy pracy z urządzeniami, które potrzebują mniejszą moc. W tym trybie prędkość 540 obrotów na minutę uzyskuje się przy niższych obrotach silnika, co gwarantuje jeszcze bardziej ekonomiczną pracę. Jako opcję ciągnik może posiadać WOM o prędkościach obrotowych 540/1000.
Kabina
Kabinę zaprojektowano tak, aby zapewnić operatorowi jak najlepszą widoczność. Odpowiednio ukształtowane szyby oraz powiększona przestrzeń znacznie podwyższają komfort pracy. Większość dźwigni i przełączników została przeniesiona na konsolę z prawej strony, co poprawia ergonomię pracy użytkownika.
Zachodząca na dach górna krawędź przedniej szyby ułatwia operowanie ładowaczem czołowym, oferując dobrą widoczność osprzętu nawet przy maksymalnym podniesieniu ramienia. Montowana w standardzie klimatyzacja z nawiewami w desce rozdzielczej zapewnia równomierne ogrzewanie lub chłodzenie całego ciała operatora, a także bardzo efektywną cyrkulację powietrza.
Układ hydrauliczny i tylny TUZ
Kubota M8540 dysponuje pompą hydrauliczną o wydatku 64,3 L/min gwarantującą dużą szybkość reakcji podnośnika oraz odpowiednią moc zasilania hydrauliki zewnętrznej. W standardzie ciągnik oferuje dwie sekcje hydrauliki zewnętrznej, a tylny TUZ kategorii II oferuje udźwig 4100 kg i jest sterowany mechanicznie.
Wyposażenie standardowe
Model M8540 seryjnie oferuje obciążniki przednie o wadze 470 kg, rewers bezsprzęgłowy, układ pneumatycznego hamowania przyczep, klimatyzację, fotel z amortyzacją pneumatyczną, biegi pełzające, jednostopniowy wzmacniacz momentu obrotowego na każdym biegu oraz kompletny zaczep tylny z belką rolniczą i zaczepem transportowym.
(rtr) rp / źródło: KUBOTA
foto: www.okiemrolnika.pl
Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.