REKLAMA

Lidl stawia na polskie warzywa i owoce

Redakcja - Uprawa
25.03.2016
chat-icon 0

Dzięki współpracy z polskimi dostawcami w 2015 roku w skali miesiąca sieć Lidla sprzedawała średnio 1,3 mln kg jabłek - to w przeliczeniu aż 85 tirów, 1,7 mln kg ziemniaków, co daje 83 tiry, ponad 500 tys. kg gruszek - to 42 tiry, jak również 300 tys. kg pieczarek, co jest równe 40-tu tirom – informuje Lidl.

REKLAMA

Dzięki współpracy z polskimi dostawcami w 2015 roku w skali miesiąca sieć Lidla sprzedawała średnio 1,3 mln kg jabłek - to w przeliczeniu aż 85 tirów, 1,7 mln kg ziemniaków, co daje 83 tiry, ponad 500 tys. kg gruszek - to 42 tiry, jak również 300 tys. kg pieczarek, co jest równe 40-tu tirom – informuje Lidl.

Za pośrednictwem europejskiej sieci sprzedaży Lidl polskie jabłka są eksportowane m.in. do Czech i na Słowację. Lidl Węgry natomiast upodobał sobie polskie warzywa okopowe oraz trzy rodzajach sałat. Z kolei Lidl Słowacja regularnie zaopatruje się w nasze pieczarki.

Lidl Polska wspiera również zagraniczną ekspansję lokalnych producentów – za pośrednictwem firmy znana w świecie borówka amerykańska, w której produkcji przodują polscy producenci, zyskała spore uznanie u naszych zachodnich sąsiadów.

Z danych Lidla wynika, że eksport produktów marek własnych sieci od polskich dostawców systematycznie rośnie, a tylko w 2014 roku wzrósł o ponad 50 proc. w stosunku do roku poprzedniego i wyniósł 2.300 mln zł. To 2,5 proc. całkowitego krajowego eksportu produktów rolno – spożywczych w 2014 r. i aż o 800 mln zł więcej niż w 2013 r. (PAP)

pif/ ana/

fot. PAP / Darek Delmanowicz

chat-icon 0

REKLAMA

Polecane

Komentarze (0)

Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin


REKLAMA

Zobacz więcej

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA