Nietypowe połączenie: koła i gąsienice w Claas Axion 900 Terra Trac
Firma Claas – producent ciągników rolniczych, zaprezentowała na wystawie Agritechnica 2017 w Hanowerze pierwszy ciągnik półgąsienicowy z pełną amortyzacją, czyli Axion 900 Terra Trac. Maszyna zdobyła srebrny medal na tym ważnym dla rolnictwa wydarzeniu.

Firma Claas – producent ciągników rolniczych, zaprezentowała na wystawie Agritechnica 2017 w Hanowerze pierwszy ciągnik półgąsienicowy z pełną amortyzacją, czyli Axion 900 Terra Trac. Maszyna zdobyła srebrny medal na tym ważnym dla rolnictwa wydarzeniu.
Claas deklaruje, że rozwiązanie tego typu pozwoli sprostać coraz większym wymaganiom rolników i przedsiębiorców co do wydajności polowej, większej elastyczności i, co najważniejsze, mniejszego nacisku na podłoże – co ma się doecelowo przekładać na wyższe plony.

Co zrobić kiedy ciągnik nie chce odpalić, czy to może być rozrusznik?
To kolejny przykład gdy innowacyjna technika rolnicza może się przekładać na podwyższenie plonów.
Kluczowa w tym przypadku jest innowacja polegająca na integracji amortyzowanego podwozia TERRA TRAC, bazującego na technologii znanej dotychczas głównie z kombajnów, a teraz dostosowanego do wymagań ciągnika.

Co zrobić kiedy ciągnik nie chce odpalić, czy to może być rozrusznik?
AXION 900 TERRA TRAC, który jest jeszcze prototypem, ma w przyszłości połączyć zalety ciągnika gąsienicowego pod względem trakcji i ochrony podłoża z bardziej komfortową charakterystyką jazdy typowego ciągnika.
Dzięki amortyzowanym pojedynczo rolkom, podwozie zapewnia zawsze maksymalną styczność z podłożem i również maksymalną powierzchnię przylegania. Rozwiązanie to pozwala Axionowi na wydajność na polu i komfortową jazdę również przy prędkości do 40 kilometrów na godzinę.

Co zrobić kiedy ciągnik nie chce odpalić, czy to może być rozrusznik?
Firma Claas zapewnia, że zastosowanie połączenia gąsienic i kół w ciągniku pozwala zyskać następujące korzyści:
– bardzo wysokie moce uciągu i wydajność silnika dzięki wysokiej trakcji i minimalnemu poślizgowi, również podczas uprawy ciężkich gleb i przy niskiej prędkości
– ochrona gleby: duża powierzchnia przylegania zapobiega wnikaniu w glebę i jej ugniataniu
– niezawodność działania: duża mobilność również w trudnych warunkach dzięki możliwości wjazdu na grunty o mniejszej nośności
– wysoki komfort jazdy z prędkością do 40 km/h dzięki inteligentnej amortyzacji podwozia
– elastyczność dzięki bardziej kompaktowym wymiarom niż w przypadku maszyny z ogumieniem szerokim lub bliźniaczym
Ponadto zastosowanie w ciągniku dużego koła napędowego umożliwia przenoszenie wyższych momentów obrotowych, a przy większej powierzchni przylegania do podłoża AXION 900 TERRA TRAC jest węższy od maszyny z ogumieniem szerokim lub bliźniaczym.

Co zrobić kiedy ciągnik nie chce odpalić, czy to może być rozrusznik?
Istotne jest też, że dzięki oddzielnej amortyzacji koła napędowego, koła jezdnego oraz rolek podporowych podwozie optymalnie dopasowuje się do powierzchni podłoża, a jak zapewnia producent, to właśnie dzięki dużej powierzchni przylegania AXION 900 TERRA TRAC może wydajnie przenosić siłę uciągu na podłoże przy maksymalnej trakcji.
(rtr) Paweł Pąk

Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.