REKLAMA

NIK: system do obsługi dopłat był niewydajny

Redakcja - Prawo i Finanse
25.10.2018
chat-icon 0

ARiMR nie zapewniła sprawnego i wydajnego systemu informatycznego do obsługi wniosków o dopłaty bezpośrednie dla rolników – informuje Najwyższa Izba Kontroli. Jednak ludzie nie zawiedli, prawidłowa realizacja płatności i obsługa wniosków to zasługa pracowników Agencji.

fot. Paweł Pąk
REKLAMA

ARiMR nie zapewniła sprawnego i wydajnego systemu informatycznego do obsługi wniosków o dopłaty bezpośrednie dla rolników – informuje Najwyższa Izba Kontroli. Jednak ludzie nie zawiedli, prawidłowa realizacja płatności i obsługa wniosków to zasługa pracowników Agencji.

Jak podaje NIK, ARiMR nie udało się zrealizować wszystkich założeń Strategii IT na lata 2014-2020. 

- Nie osiągnięto docelowej, kompletnej architektury systemu informatycznego SIA (systemu informatycznego ARiMR). Prawidłową obsługę wniosków i realizację płatności bezpośrednich dla rolników w ramach kampanii 2015 r., 2016 r. i 2017 r. zapewniono dzięki wprowadzeniu szczególnej organizacji pracy i zaangażowaniu pracowników - pracownicy Agencji pracowali na dwie zmiany, a także w dni wolne - czytamy w komunikacie NIK.

Dopłaty bezpośrednie są najbardziej powszechnym instrumentem wsparcia rolnictwa. Po wejściu Polski do Unii Europejskiej tym wsparciem objętych zostało 1,3 mln polskich gospodarzy. W Unii dopłaty trafiają do około 7 mln rolników.

W latach 1994 -2017 na programy pomocowe ARiMR rozdystrybuowała blisko 300 mld zł. Tymczasem w latach 2004-2017 w ramach wsparcia bezpośredniego na konta rolników wpłaconych zostało około 157,4 mld zł.

(rpf) Elżbieta Mikołajczyk / Źródło: NIK

chat-icon 0

REKLAMA

Polecane

Komentarze (0)

Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin


REKLAMA

Zobacz więcej

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA