NIK: system do obsługi dopłat był niewydajny
ARiMR nie zapewniła sprawnego i wydajnego systemu informatycznego do obsługi wniosków o dopłaty bezpośrednie dla rolników – informuje Najwyższa Izba Kontroli. Jednak ludzie nie zawiedli, prawidłowa realizacja płatności i obsługa wniosków to zasługa pracowników Agencji.

Jak podaje NIK, ARiMR nie udało się zrealizować wszystkich założeń Strategii IT na lata 2014-2020.
- Nie osiągnięto docelowej, kompletnej architektury systemu informatycznego SIA (systemu informatycznego ARiMR). Prawidłową obsługę wniosków i realizację płatności bezpośrednich dla rolników w ramach kampanii 2015 r., 2016 r. i 2017 r. zapewniono dzięki wprowadzeniu szczególnej organizacji pracy i zaangażowaniu pracowników - pracownicy Agencji pracowali na dwie zmiany, a także w dni wolne - czytamy w komunikacie NIK.
Dopłaty bezpośrednie są najbardziej powszechnym instrumentem wsparcia rolnictwa. Po wejściu Polski do Unii Europejskiej tym wsparciem objętych zostało 1,3 mln polskich gospodarzy. W Unii dopłaty trafiają do około 7 mln rolników.
W latach 1994 -2017 na programy pomocowe ARiMR rozdystrybuowała blisko 300 mld zł. Tymczasem w latach 2004-2017 w ramach wsparcia bezpośredniego na konta rolników wpłaconych zostało około 157,4 mld zł.
(rpf) Elżbieta Mikołajczyk / Źródło: NIK
Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.