Nowa strategia prowadzenia od John Deere teraz także w serii 7R oraz 8R/RT/RX
Wielogodzinna praca w polu nie należy do najłatwiejszych. Bezpieczne sterowanie ciągnikiem wymaga absolutnego skupienia i jest wyczerpujące. Na rynku istnieją już jednak narzędzia, które w znaczny sposób ułatwiają pracę rolników. John Deere proponuje nową, teraz jeszcze szerzej dostępną strategię sterowania maszyną. Ergonomiczny i intuicyjny w obsłudze joystick CommandPro od niedawna dostępny jest także jako uzupełnienie serii ciągników 7R oraz 8R/RT/RX.

CommandPro wyposażono w przyciski ustawiania prędkości jazdy, przycisk reakcji na przyspieszanie, pokrętło regulacji prędkości, konfigurowalne przyciski i przełączniki kołyskowe, a także przycisk aktywacji. Tryby pedałów i joysticka są aktywne jednocześnie. Działanie tych dwóch sposobów sterowania reguluje prosta zasada: polecenie wyższej prędkości jest zawsze nadrzędne. Z kolei funkcja ActiveZero cały czas utrzymuje prędkość wyjściową 0 km/h (0 mph) do momentu wydania polecenia przyspieszenia, niezależnie od obciążenia lub prędkości obrotowej silnika. Za pomocą tego narzędzia polecenie maksymalnej i zerowej prędkości wydamy za pomocą jednego ruchu dźwigni do przodu lub do tyłu. CommandPro umożliwia też łatwe sterowanie trybem pełzania. Operator maszyny może także zaprogramować aż trzy ustawienia prędkości i skorzystać z opcji tempomatu. Innowacją jest także możliwość sterowania narzędziami połączonymi z ciągnikiem przez ISOBUS za pomocą jednego joysticka, którym kierujemy całą maszyną. CommandPro – jak to działa?
W jaki sposób działa CommandPro? Omówmy przykładowo zastosowanie przycisków ustawień prędkości jazdy. Narzędzie umożliwia operatorowi określenie dwóch ustawień prędkości. Kierujący maszyną powinien najpierw wybrać potrzebną prędkość, naciskając przycisk ustawienia prędkości 1 lub 2. Po przesunięciu joysticka w prawo następuje aktywacja ustawienia prędkości, która będzie stopniowo dostosowywana aż do osiągnięcia zadanej wartości. Co ważne, operator może także ustawić maksymalną prędkość jazdy za pomocą pokrętła regulacji prędkości lub w systemie CommandCenter. Kierowca ma także możliwość określenia konkretnych ustawień prędkości podczas zmiany kierunku jazdy. Przykładowo: ciągnik jedzie do przodu z prędkością 10 km/h (6.2 mph), a ustawienie prędkości dla szybkiej zmiany kierunku na jazdę do tyłu wynosi 5 km/h (3.1 mph). Oznacza to, że podczas szybkiej zmiany kierunku jazdy ciągnik przyspieszy do 5 km/h (3.1 mph) w przeciwnym kierunku. Ciekawie rozwiązany został także tryb pełzania. Po przesunięciu joysticka do zakresu pełzania (w lewo) ciągnik jedzie bardzo powoli w wybranym kierunku. Prędkość jest zależna od położenia dźwigni i może wynosić od 0 do 2 km/h (0–1.2 mph). Dla całego zakresu pełzania łatwo także ustawić maksymalną: 5 km/h (3.1 mph) oraz minimalną prędkość wynoszącą 600 m/h za pomocą pokrętła regulacji prędkości jazdy. Z kolei sposób reakcji na przyspieszenie został rozwiązany przy użyciu trzech diod umiejscowionych w pobliżu przycisków ustawień. Przy trybie płynnego przyspieszania i zwalniania— świeci jedna dioda. W przypadku standardowego nabierania prędkości lub zwalniania — aktywne są dwie diody. Przy szybkim przyspieszaniu i zwalnianiu świecą wszystkie trzy lampki. (rtr) pp / materiały prasowe
Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.