Nowa strategia prowadzenia od John Deere teraz także w serii 7R oraz 8R/RT/RX
Wielogodzinna praca w polu nie należy do najłatwiejszych. Bezpieczne sterowanie ciągnikiem wymaga absolutnego skupienia i jest wyczerpujące. Na rynku istnieją już jednak narzędzia, które w znaczny sposób ułatwiają pracę rolników. John Deere proponuje nową, teraz jeszcze szerzej dostępną strategię sterowania maszyną. Ergonomiczny i intuicyjny w obsłudze joystick CommandPro od niedawna dostępny jest także jako uzupełnienie serii ciągników 7R oraz 8R/RT/RX.
Wielogodzinna praca w polu nie należy do najłatwiejszych. Bezpieczne sterowanie ciągnikiem wymaga absolutnego skupienia i jest wyczerpujące. Na rynku istnieją już jednak narzędzia, które w znaczny sposób ułatwiają pracę rolników. John Deere proponuje nową, teraz jeszcze szerzej dostępną strategię sterowania maszyną. Ergonomiczny i intuicyjny w obsłudze joystick CommandPro od niedawna dostępny jest także jako uzupełnienie serii ciągników 7R oraz 8R/RT/RX.
CommandPro to precyzyjnie zaprojektowana, wielofunkcyjna dźwignia umożliwiająca intuicyjne sterowanie układem jezdnym, układami hydrauliki zewnętrznej ciągnika oraz systemami zdalnego prowadzenia maszyny. Narzędzie zostało usytuowane na wygodnym podłokietniku CommandArm na prawo od pozycji operatora. Skąd pomysł na takie rozwiązanie?
Sprzedaż ciągników rolniczych. Rolnicy wybierają sprzęt z rynku wtórnego
- CommandPro to odpowiedź na konkretne potrzeby rolników, z którymi się spotykamy na co dzień współpracując zarówno z mniejszymi, jak i największymi przedsiębiorstwami. Praca na polu trwa często kilkanaście godzin i potrafi być naprawdę wyczerpująca. Bezpieczne prowadzenie wymaga maksymalnego skupienia tym bardziej, że operator rolniczej maszyny musi zwracać uwagę na wiele parametrów i funkcji. Stąd pomysł na to, by ułatwić rolnikom pracę i stworzyć uniwersalne narzędzie do sterowania ciągnikiem oraz podłączonymi do niego dodatkowymi maszynami. W efekcie tych poszukiwań powstał joystick CommandPro, który pozwala w bardzo prosty sposób kierować ciągnikiem, precyzyjnie sterować jego prędkością, ale także wieloma podzespołami przy użyciu jednej ręki oraz bez użycia pedałów – komentuje Szymon Kaczmarek, specjalista John Deere Polska.
Dodatkowo CommandPro został też wyposażony w aż 11 programowalnych przycisków umożliwiających przypisanie do nich wybranych funkcji i czynności. Joystick zapamiętuje te ustawienia, posiada także funkcję, która umożliwia używanie różnych ustawień dla różnych operatorów. Od teraz wszystkie te udogodnienia dostępne są także w serii 7R oraz 8R/RT/RX.
Zderzenie ciągnika rolniczego z samochodem osobowym
Jedno urządzenie, mnóstwo możliwości
CommandPro wyposażono w przyciski ustawiania prędkości jazdy, przycisk reakcji na przyspieszanie, pokrętło regulacji prędkości, konfigurowalne przyciski i przełączniki kołyskowe, a także przycisk aktywacji. Tryby pedałów i joysticka są aktywne jednocześnie. Działanie tych dwóch sposobów sterowania reguluje prosta zasada: polecenie wyższej prędkości jest zawsze nadrzędne. Z kolei funkcja ActiveZero cały czas utrzymuje prędkość wyjściową 0 km/h (0 mph) do momentu wydania polecenia przyspieszenia, niezależnie od obciążenia lub prędkości obrotowej silnika. Za pomocą tego narzędzia polecenie maksymalnej i zerowej prędkości wydamy za pomocą jednego ruchu dźwigni do przodu lub do tyłu. CommandPro umożliwia też łatwe sterowanie trybem pełzania. Operator maszyny może także zaprogramować aż trzy ustawienia prędkości i skorzystać z opcji tempomatu. Innowacją jest także możliwość sterowania narzędziami połączonymi z ciągnikiem przez ISOBUS za pomocą jednego joysticka, którym kierujemy całą maszyną.
CommandPro – jak to działa?
Sprzedaż ciągników rolniczych wciąż na minusie – duży spadek marki New Holland
John Deere 6830 – charakterystyka modelu i opinie
Ciekawie rozwiązany został także tryb pełzania. Po przesunięciu joysticka do zakresu pełzania (w lewo) ciągnik jedzie bardzo powoli w wybranym kierunku. Prędkość jest zależna od położenia dźwigni i może wynosić od 0 do 2 km/h (0–1.2 mph). Dla całego zakresu pełzania łatwo także ustawić maksymalną: 5 km/h (3.1 mph) oraz minimalną prędkość wynoszącą 600 m/h za pomocą pokrętła regulacji prędkości jazdy.
Z kolei sposób reakcji na przyspieszenie został rozwiązany przy użyciu trzech diod umiejscowionych w pobliżu przycisków ustawień. Przy trybie płynnego przyspieszania i zwalniania— świeci jedna dioda. W przypadku standardowego nabierania prędkości lub zwalniania — aktywne są dwie diody. Przy szybkim przyspieszaniu i zwalnianiu świecą wszystkie trzy lampki.
(rtr) pp / materiały prasowe
Dlaczego inspektorzy zatrzymali ten transport?
Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.