REKLAMA

Polacy zainteresowani zakupami online przez urządzenia mobilne

Redakcja - Technika
31.03.2016
chat-icon 0

Polacy coraz częściej dokonują zakupów w sieci

Polacy intensywnie korzystają z urządzeń mobilnych, co przekłada się na większe zainteresowanie mobilnymi zakupami online (m-commerce). 43 proc. użytkowników kupuje w sieci za pomocą smartfonów. Eksperci sugerują szybkie dostosowanie e-sklepów do urządzeń mobilnych.

fotolia
REKLAMA
Polacy coraz częściej dokonują zakupów w sieci[/caption]

Polacy intensywnie korzystają z urządzeń mobilnych, co przekłada się na większe zainteresowanie mobilnymi zakupami online (m-commerce). 43 proc. użytkowników kupuje w sieci za pomocą smartfonów. Eksperci sugerują szybkie dostosowanie e-sklepów do urządzeń mobilnych.

“Polski rynek e-commerce, a szczególnie jego cze?s´c´ dotycząca handlu mobilnego, to niezwykle dynamiczny obszar. Zmiany naste?puja? tu bardzo szybko. Dotyczy to zarówno samej penetracji rozwia?zan´ mobilnych wśród Polaków, jak i intensyfikacji ich używania - zwiększenia świadomości i obszarów wykorzystania urza?dzen´ mobilnych” - czytamy w raporcie mShopper 2.0, który na zlecenie Allegro przygotowała firma Mobile Institute.

Wynika z niego, że polscy internauci aktywnie korzystają z rozwiązań mobilnych. 75 proc. Polaków aktywnych w sieci posiada urządzenie mobilne. Średnio na jednego Polaka przypada 1,7 urządzenia połączonego z internetem. Coraz większą popularnością cieszą się zakupy w sieci dokonywane za pomocą urządzeń mobilnych.

Badanie ujawniło, że już 43 proc. osób kupujących w sieci robi zakupy na smartfonach, a 29 proc. na tabletach. Podczas zakupów migruje pomiędzy laptopem / PC a urządzeniem mobilnym 23 proc. internautów. Trzy czwarte konsumentów kupujących mobilnie ocenia zakupy mobilne jako łatwe.

“Coraz mniej osób odpowiada +nie wiem+ na pytania o ocene? łatwości zakupów mobilnych, wydawane kwoty zakupu, kupowane kategorie czy przewidywania co do swoich przyszłych mobilnych wydatków i korzystanie z urza?dzen´ na różnych etapach zakupu” - przekonuje Katarzyna Czuchaj-Łagód z Mobile Institute.

“Tak znaczące zwiększenie liczby osób preferujących zakupy mobilne ma znaczenie dla właścicieli sklepów. Ich oferta nie jest juz˙ adresowana do posiadaczy najwyższych kompetencji cyfrowych, umiejących sobie poradzic´ nawet z najtrudniejszymi interfejsami. Czasy, kiedy na smartfonie trzeba było otwierac´ strony przeznaczone dla desktopów, odchodza? do historii” - zauważa Andrzej Garpich, szef Polskich Badań Internetu (PBI).

Prawie 50 proc. chce dać w tym roku zakupom mobilnym szansę. Najczęściej będą to mężczyźni, osoby w wieku 18-44 lata, aczkolwiek także osoby w grupie wiekowej 55+ oraz mieszkańcy małych i średnich miast.

Badanie ujawniło także potrzebę udoskonalenia doświadczenia klientów robiących zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych. 34 proc. ankietowanych, podobnie jak rok temu, odczuwa jakies´ trudności związane z kupowaniem mobilnym. Dwukrotnie wzrosła więc che?c´ negatywnego zaopiniowania sklepu sprawiającego trudności - z 12 proc. do 25 proc., a w razie ich wystąpienia, do konkurencyjnego sklepu uda sie? 27 proc. konsumentów.

Raport mShopper 2.0 opracowano na podstawie badania ilościowego zbierającego opinie 3174 Polaków, w tym 1185 kupujących z wykorzystaniem urządzeń mobilnych (smartfona bądź tabletu). Wykorzystano responsywne ankiety CAWI emitowane na stronach www oraz w wysyłce mailowej. Badanie przeprowadzono w dniach 6-16 lutego 2016 roku. (PAP)

chat-icon 0

REKLAMA

Polecane

Komentarze (0)

Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin


REKLAMA

Zobacz więcej

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA