Polacy zainteresowani zakupami online przez urządzenia mobilne
Polacy coraz częściej dokonują zakupów w sieci
Polacy intensywnie korzystają z urządzeń mobilnych, co przekłada się na większe zainteresowanie mobilnymi zakupami online (m-commerce). 43 proc. użytkowników kupuje w sieci za pomocą smartfonów. Eksperci sugerują szybkie dostosowanie e-sklepów do urządzeń mobilnych.

Polacy intensywnie korzystają z urządzeń mobilnych, co przekłada się na większe zainteresowanie mobilnymi zakupami online (m-commerce). 43 proc. użytkowników kupuje w sieci za pomocą smartfonów. Eksperci sugerują szybkie dostosowanie e-sklepów do urządzeń mobilnych.
“Polski rynek e-commerce, a szczególnie jego cze?s´c´ dotycząca handlu mobilnego, to niezwykle dynamiczny obszar. Zmiany naste?puja? tu bardzo szybko. Dotyczy to zarówno samej penetracji rozwia?zan´ mobilnych wśród Polaków, jak i intensyfikacji ich używania - zwiększenia świadomości i obszarów wykorzystania urza?dzen´ mobilnych” - czytamy w raporcie mShopper 2.0, który na zlecenie Allegro przygotowała firma Mobile Institute.

Wspominamy wielkich konstruktorów: Bolesław Rostowski – współtwórca kombajnu Bizon
Wynika z niego, że polscy internauci aktywnie korzystają z rozwiązań mobilnych. 75 proc. Polaków aktywnych w sieci posiada urządzenie mobilne. Średnio na jednego Polaka przypada 1,7 urządzenia połączonego z internetem. Coraz większą popularnością cieszą się zakupy w sieci dokonywane za pomocą urządzeń mobilnych.
Badanie ujawniło, że już 43 proc. osób kupujących w sieci robi zakupy na smartfonach, a 29 proc. na tabletach. Podczas zakupów migruje pomiędzy laptopem / PC a urządzeniem mobilnym 23 proc. internautów. Trzy czwarte konsumentów kupujących mobilnie ocenia zakupy mobilne jako łatwe.

Stare ale jare: Ursus 1614
“Coraz mniej osób odpowiada +nie wiem+ na pytania o ocene? łatwości zakupów mobilnych, wydawane kwoty zakupu, kupowane kategorie czy przewidywania co do swoich przyszłych mobilnych wydatków i korzystanie z urza?dzen´ na różnych etapach zakupu” - przekonuje Katarzyna Czuchaj-Łagód z Mobile Institute.
“Tak znaczące zwiększenie liczby osób preferujących zakupy mobilne ma znaczenie dla właścicieli sklepów. Ich oferta nie jest juz˙ adresowana do posiadaczy najwyższych kompetencji cyfrowych, umiejących sobie poradzic´ nawet z najtrudniejszymi interfejsami. Czasy, kiedy na smartfonie trzeba było otwierac´ strony przeznaczone dla desktopów, odchodza? do historii” - zauważa Andrzej Garpich, szef Polskich Badań Internetu (PBI).
Prawie 50 proc. chce dać w tym roku zakupom mobilnym szansę. Najczęściej będą to mężczyźni, osoby w wieku 18-44 lata, aczkolwiek także osoby w grupie wiekowej 55+ oraz mieszkańcy małych i średnich miast.
Badanie ujawniło także potrzebę udoskonalenia doświadczenia klientów robiących zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych. 34 proc. ankietowanych, podobnie jak rok temu, odczuwa jakies´ trudności związane z kupowaniem mobilnym. Dwukrotnie wzrosła więc che?c´ negatywnego zaopiniowania sklepu sprawiającego trudności - z 12 proc. do 25 proc., a w razie ich wystąpienia, do konkurencyjnego sklepu uda sie? 27 proc. konsumentów.

Nowoczesne technologie w służbie rolnictwa: Jak innowacje w częściach zamiennych mogą rewolucjonizować prace polowe?
Raport mShopper 2.0 opracowano na podstawie badania ilościowego zbierającego opinie 3174 Polaków, w tym 1185 kupujących z wykorzystaniem urządzeń mobilnych (smartfona bądź tabletu). Wykorzystano responsywne ankiety CAWI emitowane na stronach www oraz w wysyłce mailowej. Badanie przeprowadzono w dniach 6-16 lutego 2016 roku. (PAP)

Kamera czy LIDAR? Dlaczego roboty sprzątające Roomba nie mają laserów?
Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.