REKLAMA

Rynek sprzedaży nowych ciągników rolniczych nadal rośnie

Redakcja - Technika
08.11.2017
chat-icon 0

Polska Izba Gospodarcza Maszyn i Urządzeń Rolniczych opublikowała raport dotyczący sprzedaży ciągników rolniczych w październiku 2017 roku.

fot. Portal Rolniczy Okiem Rolnika
REKLAMA

Polska Izba Gospodarcza Maszyn i Urządzeń Rolniczych opublikowała raport dotyczący sprzedaży ciągników rolniczych w październiku 2017 roku.

W minionym miesiącu zarejestrowano 736 nowych ciągników, co oznacza spadek o 303 rejestracje w porównaniu z wrześniem, ale jest to rezultat o 296 sztuk lepszy niż w październiku 2016 roku.

Polscy rolnicy coraz częściej decydują się na zakup nowych ciągników, o czym świadczy liczba ich rejestracji od początku roku kalendarzowego. W 2017 roku zarejestrowano 7682 sztuk nowych ciągników, w stosunku do 7288 sztuk w tym samym czasie w roku 2016, co daje wzrost o 394 sztuk (5,1%).

Jeżeli chodzi o udziały rynkowe poszczególnych marek, to na pozycji lidera pozostaje firma New Holland. Włoskie przedsiębiorstwo ma 16,2% udziału w rynku, co jest porównywalne z poprzednim zestawieniem (16,4% miesiąc wcześniej).

Na drugim miejscu umocniła się firma John Deere. Amerykańskie przedsiębiorstwo osiągnęło najwyższą sprzedaż ze wszystkich marek w minionym miesiącu i zanotowało 211 transakcji.

Na dalszych pozycjach znajdują się Kubota 10,9% (11,1% miesiąc wcześniej), Zetor 10,5% (10,7%), Deutz Fahr - bez zmian w stosunku do poprzedniego miesiąca, czyli 9,4%.

Wspomniany wcześniej  John Deere, sprzedając 211 ciągników, uzyskał aż 28,7 ogólnych udziałów rynkowych w październiku. 

New Holland sprzedał w tym okresie 102 pojazdy (13,9% rynku), Deutz Fahr 74 (10,1%), Kubota 67 (9,1%), a Zetor 66 ciągników (9,0%).

(rpf) KP, źródło: PIGMiUR

chat-icon 0

REKLAMA

Polecane

Komentarze (0)

Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin


REKLAMA

Zobacz więcej

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA