Samochód dla rolnika: Chevrolet 3100 – kultowy samochód amerykańskiego farmera
Gdyby zapytać, który z samochodów kojarzy się jednoznacznie z pracą rolnika, i wziąć pod uwagę użytkowników na świecie, na pewno numerem jeden będzie Chevrolet, poczciwy pickup z ponad półwiecznym rodowodem.
Gdyby zapytać, który z samochodów kojarzy się jednoznacznie z pracą rolnika, i wziąć pod uwagę użytkowników na świecie, na pewno numerem jeden będzie Chevrolet, poczciwy pickup z ponad półwiecznym rodowodem.
Znany z niezliczonych ujęć filmowych, kojarzony z ranchem, z przewożeniem towarów i załadunkiem wszystkiego, co trzeba przewieźć bez obaw o zadrapanie lakieru, w Ameryce jest jednym z wielu „koni roboczych”.
Rodzaje zbóż i ich zastosowanie
W Polsce natomiast, jako auto kultowe, jest wciąż rzadkim pojazdem, i jaki taki, staje się wizytówką firm, obiektem tuningu i modelem ekspozycyjnym, błyszczących nowiutkim błękitnym, lub czerwonym lakierem, i obowiązkowo – wypolerowanymi do granic możliwości chromami.
Ceny na naszym rynku tez do najniższych nie należą – te samochody w stanie roboczym, wyjściowym do tuningu, a sprowadzone ze Stanów Zjednoczonych, mające kilkadziesiąt lat w dowodzie rejestracyjnym, kosztują przykładowo (kilka egzemplarzy znalezionych w Internecie) siedemdziesiąt kilka tysięcy złotych.
Co oznacza jeż na podwórku – szkodzi czy pomaga?
Chevrolet 3100 rocznik 1955, prezentowany niedawno na targach motoryzacyjnych w Poznaniu, zszedł z taśmy produkcyjnej jako przedstawiciel modelu Chevrolet Advance Design produkowanego zaledwie od ośmiu lat, i w zasadzie... już kończącego się - bo w marcu 1955 roku rozpoczęto wytwarzanie podobnego koncepcyjnie, lecz innego wizualnie Chevroleta Task Force Series.
Pierwsze ADS-y też miały nieco inny przód od prezentowanego wozu, produkowano je od czerwca 1947 roku. Zastąpiły wówczas półciężarówki Chevroleta model AK, wytwarzane w latach 1941 – 1947.
Model 3100 był półtonowym pickupem (lub z blaszaną zabudową, względnie w wariancie osobowym - Suburban), dwudrzwiowym, z ręczną 3-4 stopniową skrzynią biegów, lub 4-stopniową automatyczną skrzynią, o długości 4,990 mm (wersje produkowane do 1952 roku) lub 4,860 mm (wersje z lat 1953-55). Silniki miały pojemność 3,5 l (wozy produkcji do 1953 roku), 3,9 lub 4,3l (lata 1954-55).
W Przewodniku Kupującego Klasycznego Pick'Upa, znajdziemy zdanie, że „wszystko co potrzebujesz, to znaleźć perfekcyjną starą ciężarówkę”. Chevrolety 3100 są tam opisane jako prymitywne w kształcie, surowe samochody, nadające się do pracy, a nie do popisywania się na drogach.
Top 5 portali randkowych dla rolników
Dziś można ponadto znaleźć przyjemniejsze w prowadzeniu i bardziej ekonomiczne wozy. Ale jednocześnie – stare 3100-tki mają swoich zagorzałych fanów, którzy nigdy nie powiedzą na nie złego słowa, i dla których nie było, nie ma i nie będzie lepszych wozów...
(rmo) Paweł Okoński
Do czego można wykorzystać stary pień drzewa?
Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.