UAZ Profi – rosyjski samochód dla rolnika
Czy pamiętacie Tarpana – samochód specjalnie dedykowany rolnikom? Czy wiecie, że od jego czasu na polskim rynku nie było samochodu o tym przeznaczeniu?
Czy pamiętacie Tarpana – samochód specjalnie dedykowany rolnikom? Czy wiecie, że od jego czasu na polskim rynku nie było samochodu o tym przeznaczeniu?
Do czasu prowadzenia UAZ-a Profi lub Hulka dla rolników ceniących tradycyjną markę w połączeniu z ekstremalnymi rozwiązaniami i ręcznym, indywidualnym montażem.
Gospodarstwo przyszłości – sprawdź co możesz wdrożyć już dziś.
UAZ-y kiedyś były kojarzone z wojskiem, chwalono ich właściwości jezdne w trudnych warunkach terenowych, ich niezawodność i odporność na uszkodzenia. Dziś UAZ-y jeżdżą prowadzone przez koneserów - kolekcjonerów i użytkowników, którzy przekonawszy się do ich zalet, nie myślą o zamianie na inną markę.
Tym bardziej, że dla obu legendarnych modeli UAZ-ów, terenowego łazika 469B i pochodnych oraz dostawczych modeli serii 451/452 producent proponuje nowe samochody, nowoczesne, niedawno zaprojektowane dla użytkowników z branży rolniczej, i zapewniające nie mniejsze emocje jak te legendy!
Aleksander Seńkowski – polski lotnik i ojciec ciągnika Ferguson TE20!
Te wozy mają być mocne, ekonomiczne i z jak najlepszą powierzchnią ładunkową. Do tego zwrotne i o wielkości nie przekraczającej rozmiarów SUV-a, czy furgonetki.
Nowe UAZ-y w rolnictwie z łatwością znajdą swoje zastosowanie: ich starsi bracia nie tylko dobrze służyli w spółdzielniach rolniczych, a później rolnikom indywidualnym i współczesnym firmom rolniczym, to jeszcze zapisali się w historii jako zdobywcy szczytów, uczestnicy pustynnych rajdów, czy pogromcy zaśnieżonych syberyjskich przestrzeni.
Do dziś jeżdżą na wszystkich kontynentach, od Chin, przez Egipt, całą Europę, aż po Kubę i USA. A fabryka UAZ-a jest dziś chyba ostatnim na świecie producentem, zajmującym się wyłącznie produkcją samochodów typowo terenowych – nawet model Patriot, ukłon w stronę wielbicieli SUV-ów, ma typową dla aut 4x4 konstrukcję.
Firma TARMOT 4x4 z podpoznańskiego Wysogotowa proponuje dziś model Profi, czyli – profesjonalistę do zadań specjalnych. Auto nowe, dopiero zaczyna podbijać rynki, premierę bowiem miało dopiero w ubiegłym roku. UAZ Profi przedstawiany jest jako elegancki samochód terenowy nadający się do eksploatacji w ciężkich warunkach, zdolny do transportu dużej ilości towaru lub specjalistycznego wyposażenia, a przy tym proponowany w rozsądnej cenie.
Zamiast silosów: suszarnie Pedrotti, mobilne lub stacjonarne
Jego konstrukcja podwozia oparta jest o masywną ramę, sztywne mosty mosty napędowe, do tego atutami są: mocny silnik, komfortowe wnętrze, i możliwość wszechstronnej konfiguracji. I ma coś jeszcze: niezbędne tylko minimum elektroniki, która i tak nie zawsze zdaje egzamin w trudnych warunkach.
Profi proponowany jest w dwóch podstawowych wersjach nadwoziowych – z pojedynczą kabiną, i większą skrzynią ładunkową lub z samą ramą oraz wersji z podwójną kabiną z nieco mniejszą skrzynią, lub też samą ramą. Obie mogą być wyposażone w napęd 4x4 z reduktorem, i na obu można montować lub wykonać dowolną zabudowę. Tym bardziej, że w standardzie jest bowiem rama do zabudowy, fabryczne skrzynie ładunkowe instalowane są dodatkowo.
Celnicy zatrzymali transport cebuli z Rosji i Kazachstanu
Wersja z pojedynczą kabiną może mieć skrzynię ładunkową o wymiarze wewnętrznym 3089 x 1870 mm lub 3089 x 2060, czyli o powierzchni odpowiednio 9,4 mkw i 10,1 mkw. Natomiast dla wariantu z kabiną podwójną przewidziano skrzynię o wymiarach 2350x x1870 mm, czyli zapewniającą powierzchnię ładunkową 7,1 mkw.
W standardzie samochód ma ABS + EBD, airbag kierowcy, elektrycznie sterowane lusterka, regulowaną kolumnę kierownicy, filtr kabinowy, schowek sufitowy na dokumenty, elektrycznie sterowane szyby, regulowany fotel kierowcy, światła do jazdy dziennej, komputer pokładowy i uchwyty w przestrzeni ładunkowej.
Ale można zamówić wersję Komfort, w której dostajemy dodatkowo klimatyzację i chłodzony schowek, centralny zamek z pilotem, światła przeciwmgielne z przodu, fotel z regulacją lędźwi dla kierowcy, radio z mp3, ogrzewaną szybę przednią, ogrzewane fotele przednie i powiększone miejsca na baterię 77 amp.
Jako ciekawostkę warto dodać, że TARMOT 4x4 proponuje koneserom bardzo ciekawą wersję UAZ-a – projekt TX, reklamowany jako najlepszy UAZ, jaki kiedykolwiek jeździł. Z imponująco dużymi kołami w wersji Hulk, da sobie radę w każdym terenie, na każdym gospodarstwie.
Iran eksportuje jaja konsumpcyjne do Rosji. Na początek nawet 160 tys. ton
Zarówno Hulk, jak i Profi, były prezentowane na Poznań Motor Show 2018.
(rtr) Paweł Okoński
Ursus C-355 bohaterem wyprawy z 1972 roku
Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.