REKLAMA

Zetor Major – uniwersalny ciągnik klasy średniej

Redakcja - Technika
30.08.2016
chat-icon 0

Ciągnik klasy średniej do mocy 80 kM Zetor Major jest w tym roku główną nagrodą konkursu Bezpieczne Gospodarstwo Rolne organizowanym przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego wewspółpracy zMinisterstwem Rolnictwa iRozwoju Wsi, Agencją Nieruchomości Rolnych iPaństwową Inspekcją Pracy.

Zetor
REKLAMA

Ciągnik klasy średniej do mocy 80 kM Zetor Major jest w tym roku główną nagrodą konkursu Bezpieczne Gospodarstwo Rolne organizowanym przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Agencją Nieruchomości Rolnych i Państwową Inspekcją Pracy.

Jest on uniwersalnym ciągnikiem przeznaczonym do małych i średnich gospodarstw rolnych.

Napędzany czterocylindrowym rzędowym silnikiem diesla z turbosprężarką, o pojemności 2,9 litra, wyposażonym w wysokociśnieniowy system Comon Rail, system chłodzenia EGR i katalizator utleniający DOC, skutecznie oczyszczającym spaliny. Jak podaje producent charakteryzuje się prostotą konstrukcji, dużą niezawodnością i niskim zużyciem paliwa, co ma bezpośredni wpływ na niską cenę zakupu, niskie koszty eksploatacji serwisu i konserwacji. Zbiornik paliwa mieści 83 litry ON.

Napęd przenoszony jest na koła jezdne za pomocą mechanicznej, w pełni zsynchronizowanej czterobiegowej przekładni wyposażonej w mechaniczny rewers oraz trzybiegowej skrzyni redukcyjnej. Zapewnia to 12 + 12 biegów z płynnym zakresem ich zmiany. Prędkość maksymalna ciągnika to 30 km/h.

Obroty tylnego WOM mogą być zależne lub nie i wynoszą odpowiednio: 540/1000 lub 540/540E. Obroty przedniego WOM są stałe i wynoszą 1000 obr/min.

Hydraulika w ciągniku jest z mechaniczną regulacją. TUZ II kategorii zapewnia maksymalną siłę podnoszenia ciężaru do 2400 kg. Ma też płynną regulację opuszczania z funkcją hydraulicznej blokady przy transporcie narzędzi. Traktor jest wyposażony w jednosekcyjny lub dwusekcyjny rozdzielacz z szybkozłączem do wolnego spływu oleju (końcówki zewnętrzne: 2+1 standard (4+1 opcja)).

Kierowanie ciągnikiem ułatwia układ kierowniczy hydrostatyczny. Hamulce robocze są sterowane hydraulicznie, natomiast hamulec postojowy jest mechaniczny.

Kabina, w którą wyposażony jest ciągnik jest wygodna, przestrzenna i ergonomiczna. Przeszklenie luku dachowego kabiny ułatwi na pewno pracę ciągnikiem z ładowaczem czołowym. Kabina standardowo wyposażona jest w miejsce do podłączenia radia. Opcjonalnie można kabinę wyposażyć w klimatyzację, co na pewno przyczyni się poprawy komfortu pracy w upalne dni.

Masa własna ciągnika waha się pomiędzy 3 165 - 3 300 kg. Długość maksymalna wynosi 4 702 mm, szerokość 1 970, wysokość 2 580 mm. Rozstaw osi to 2 210 mm. Wymiary kół (w mm) przednich to: 280/85–24 (11,2–24) 4WD, tylnych: 420/85–28 (16,9–28) 4WD lub 420/85–30 (16,9–30) 4WD.

(rtr) tl
opracowanie własne na podstawie materiałów ZETOR

chat-icon 0

REKLAMA

Polecane

Komentarze (0)

Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin


REKLAMA

Zobacz więcej

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA