Zetor Proxima – ciągnik ma wykonać pracę, a nie być jeżdżącym komputerem
Gdyby spróbować znaleźć uniwersalną linię w ramach danej marki, najbardziej charakterystyczną i łączącą najlepsze cechy, to w przypadku Zetora można wyróżnić rodzinę ciągników rolniczych Proxima.
Gdyby spróbować znaleźć uniwersalną linię w ramach danej marki, najbardziej charakterystyczną i łączącą najlepsze cechy, to w przypadku Zetora można wyróżnić rodzinę ciągników rolniczych Proxima.
Reprezentują ją uniwersalne ciągniki kołowe, dedykowane do jak najlepszej współpracy z maszynami rolniczymi, urządzeniami przemysłowymi i pracy w charakterze środków transportu rolniczego, czyli pełen zakres techniki rolniczej.
Gospodarstwo przyszłości – sprawdź co możesz wdrożyć już dziś.
Podczas tegorocznej edycji targów Polagra Premiery zaprezentowano pełną gamę serii Proxima – modele CL, GP i HS. CL są podstawą, napędzane są silnikiem o mocy 70,4 kW, z momentem obrotowym 420 Nm, mechaniczną skrzynią biegów z rewersem, i – czym chwali się Zetor – z wieloma wariantami skrzyni biegów: ilość biegów; 10/2 lub 12/12 oraz – jako jedyny model - z biegami pełzającymi 20/4.
Hydraulika ma sterowanie mechaniczne. CL ponadto ma najniższą prędkość jazdy 0,22 km/godz (przy obrotach znamionowych silnika 2200 obr./min). Proxima w wariancie CL ma 6 + 1 końcówek zewnętrznych, 150 litrów pojemności zbiornika, i długość 4710 mm przy rozstawie 2308 mm.
Niebezpieczne zdarzenie przy transporcie jabłek
Modele GP posiadają większą moc silnika i nowocześniejszą skrzynię biegów: 78,4 kW, o momencie obrotowym maksymalnym 471 Nm, i skrzynią też mechaniczną 2 stopnie z rewersem. Ilość biegów 16/16, a w sterowaniu hydrauliką pojawia się opcja elektroniczna Hitch Tronic – jak podaje Zetor „wyjątkowy system automatycznej regulacji tylnego zawieszenia trzypunktowego.
System nie wymaga ustawiania typów regulacji i ich kombinacji. Ustawiana jest tylko głębokość robocza narzędzia. Po osiągnięciu przez narzędzie podłączone do zawieszenia trzypunktowego ustawionej głębokości, system regulacji zmierzy opór gleby, a zmierzona wartość zostanie wykorzystana jako wartość wyjściowa do automatycznej regulacji tylnego zawieszenia trzypunktowego”.
Ciągniki w tym wariancie są trochę dłuższe – 4827 mm, przy rozstawie 2328 mm i ośmiu plus jedna końcówkach.
Najlepsze parametry mają modele HS, o mocy 86,2 kW, z mechaniczną skrzynią z automatycznym wzmacniaczem momentu obrotowego 3 stopnie, z rewersem elektrohydraulicznym, i dużej ilości biegów 24/24.
Coraz mniej chętnych na nowe ciągniki rolnicze
Hydraulika i ilość końcówek są takie same jak w GP, ale model HS jest najdłuższą Proximą, przy długości całkowitej 4941 mm i rozstawie 2442 mm.
Szesnastozaworowe silniki tych Zetorów mają pracować pod pełnym obciążeniem praktycznie przez cały czas, bez względu na obciążenie, czyli bez opcji Power Boosta, udostępniającej większą moc tylko w pewnych warunkach.
Wjechała citroenem w tył ciągnika rolniczego
Ich zaletą ma być niskie zużycie paliwa, duża niezawodność i prostota konstrukcji – a w efekcie niskie koszty eksploatacji. Silniki te otrzymały najwyższe oceny w testach Niemieckiego Towarzystwa Rolniczego (DLG). Ciągniki nimi napędzane mają katalizator DOC, aktywny filtr cząstek stałych DPF, SCR i ASC.
Producent podaje następujące dane techniczne i specyfikację:
- rozdzielacz dodatkowy 4 (GP i HS) – 3 – 2 – 1 sekcja , 1 sekcja z kick – out, 3 sekcje z zaworem zwrotnym,
42-letni URSUS C-360 do kupienia z armii. Czy warto?
Nie żyje 46-latek przygnieciony przez ciągnik rolniczy
- pełnoprzepływowy filtr hydrauliki zastosowany przed pompą
- rozdzielacz hydrauliczny dostępny bez demontażu hydauliki.
John Deere 6155M – dane techniczne, opinie rolników
Zetor zapewnia, że praca w kabinie nowych ciągników Proxima jest przyjemnością dla operatora: kierowca ma wokół siebie przestrzeń, do tego ma dobrą widoczność we wszystkie strony, a zamontowane urządzenia – pod kontrolą w zasięgu ręki.
Firma Ursus sprzedana przedsiębiorcy z Ukrainy
Okno dachowe zapewnia widok na ładowacz czołowy. Siedzenie w Zetorze ma być ergonomiczne, wygodne i wytrzymałe, co więcej – także pasażer ma wygodne, choć na pierwszy rzut oka proste i składane siedzenie.
Producent zapewnia, że deska rozdzielcza została tak skomponowana, by wyświetlać wszystkie parametry w jednym miejscu, za to w różnych kolorach, tak by były intuicyjnie odczytywane.
(rtr) Paweł Okoński
82-latek wjechał w ciągnik rolniczy zaparkowany na poboczu
Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.