FarmNet OkiemRolnika Screening OK

 

22.5°C

partnerzy:

reklama
Serwis POLITICO donosi o zawarciu przez Komisję Europejską wstępnego porozumienia z Ukrainą co do bezcłowego kontyngentu taryfowego na przywóz ukraińskiego mięsa drobiowego na rynki państw członkowskich.
Do dużego pożaru doszło w dniu 22 lutego 2019 roku na erenie fermy drobiu pomiędzy miejscowościami Margonin a Szamocin w Wielkopolsce. Zgłoszenie o pożarze do Stanowiska Kierowania Komendanta Powiatowego w Chodzieży wpłynęło o 21:35.
Słoweńscy producenci drobiu obawiają się dużej presji na spadek cen z powodu spodziewanej lawiny ukraińskiego mięsa na lokalnych rynkach, bowiem ukraiński gigant drobiarski Myronivsky Hliboproduct (MHP) ma już ostateczną zgodę na przejęcie słoweńskiego przedsiębiorstwa drobiarskiego Perutnina Ptuj Group – informuje Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz.
Coraz więcej państw dostrzega niebezpieczeństwo związane ze stosowaniem mączek mięsno-kostnych, zakazując jej stosowania.
W związku z gwałtownym wzrostem importu drobiu z Ukrainy do państw członkowskich, Unia Europejska zapowiedziała inspekcję systemu publicznego nadzoru nad produkcją drobiu.
Irlandzkie Stowarzyszenie Farmerów wezwało ubojnie, zakłady przetwórcze, pakownie jaj oraz sieci sprzedaży detalicznej do podwyżek cen drobiu i produktów drobiarskich.
Najwięcej mięsa kurcząt rzeźnych w 2018 roku eksportowała Brazylia, zaraz za nią uplasowały się Stany Zjednoczone i Unia Europejska – informuje Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz (KIPDiP). W czołówce znalazła się również Tajlandia, Chiny, Turcja, Ukraina, Białoruś, Rosja, Argentyna i Kanada.
Cargill poinformował i wzmocnieniu swojej pozycji w branży drobiarskiej na terenie Europy i przejęciu polskiej grupy Konspol. Do Cargillu przejdzie ponad 1 700 pracowników.
W ciągu ostatnich 15 lat spożycie tego mięsa wzrosło o ponad 300 g na jedną osobę. Pojawia się na polskich stołach m.in. przy okazji świąt Bożego Narodzenia czy 11 listopada, czyli dnia świętego Marcina.
Preferencje konsumentów zmieniają się. Drób okazał się po raz pierwszy w historii najbardziej popularnym mięsem na świecie i w Polsce. Duży wpływ mają na to kampanie promocyjne żywności, do których Unia Europejska dopłaca 172 mln euro.

Najnowsze filmy

Slide thumbnail
Slide thumbnail

Slide thumbnail

Slide thumbnail
Slide thumbnail
reklama reklama reklama

RSS Module