Kolejne szkoły rolnicze pod skrzydłami Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Dolnośląski Zespół Szkół w Bożkowie oraz Zespół Szkół Rolniczych im. Władysława Grabskiego w Sędziejowicach dołączyły z początkiem 2022 roku do innych 59 szkół będących pod nadzorem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Łącznie sieć szkół resortowych liczy teraz 61 placówek.
Dolnośląski Zespół Szkół w Bożkowie oraz Zespół Szkół Rolniczych im. Władysława Grabskiego w Sędziejowicach dołączyły z początkiem 2022 roku do innych 59 szkół będących pod nadzorem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Łącznie sieć szkół resortowych liczy teraz 61 placówek.
Dopłaty do nawozów: Nowy termin przyjmowania wniosków
MRiRW zakłada, że zmiana podległości i prowadzenie szkół przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi zwiększa ich szansę na dalsze funkcjonowanie w regionie, a także daje możliwość unowocześniania i rozwoju.
Przed szkołami rolmniczymi stawiane są na każdym kroku nowe wyzwania, związane przede wszystkim z bardzo dynamicznym i nieustahącym rozwojem techniki i technologii stosowanych w rolnictwie, bezpieczeństwa żywności, zmieniające się wciąż potrzeby konsumentów, wzrost jakości życia na wsi oraz konieczność efektywnego wykorzystania istniejących zasobów rolnictwa.
Krzysztof Ciecióra: Nie ma żadnego zagrożenia dla konsumentów. Polski drób jest bezpieczny
Rosną również potrzeby edukacyjne uczniów, którzy oczekują od szkoły rolniczej wysokiej jakości kształcenia i poradnictwa zawodowego. W tym względzie przejmowane szkoły będą miały za zadanie unowocześnić obszary swojego dotychczasowego funkcjonowania, zarówno pod kątem samej organizacji dydaktyki, właściwego przygotowania kadry pedagogicznej, jak również aktywnego włączenia uczniów i ich rodziców, a także przedstawicieli środowiska lokalnego, w tym pracodawców, w tworzenie nowego wizerunku szkoły.
MRiRW zapewnia, że działania wobec przejmowanych szkół będą ukierunkowane na modyfikację kształcenia i wprowadzanie zawodów adekwatnych wobec potrzeb rynku pracy oraz unowocześnianie szkolnej bazy dydaktycznej z uwzględnieniem agrotroniki, rolnictwa precyzyjnego oraz nowoczesnych technologii produkcji i przetwórstwa.
W założeniach przedstawionych przez ministerstwo rolnictwa, szkoły prowadzone przez resort maja się stać ważnymi centrami edukacji rolniczej na terenie powiatu i nie tylko. Resort rolnictwa zapewnia, że dba, aby szkoły ministerialne obok roli edukacyjnej, spełniały ważną funkcję środowiskową i społeczną. By mogły stawać się miejscem dla różnego rodzaju inicjatyw kulturalno-oświatowych oraz wydarzeń o charakterze patriotycznym, w których uczestniczy społeczność lokalna.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi zapewnia, że zabiega o rozwijanie wśród młodzieży postaw przedsiębiorczości, aktywności patriotycznej i społecznej, a także wzbudzanie zainteresowania tradycjami, zwyczajami i kulturą wsi polskiej.
Dopłaty do zbóż i nawozów – przedłużony termin naboru wniosków
- Oczekujemy, że podobną rolę w swoim środowisku wypełnią nowo przejęte szkoły rolnicze w Bożkowie oraz w Sędziejowicach – informuje w komunikacie prasowym MRiRW.
(rpf) pp / Źródło: MRiRW
Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.