Hitch Tronic – Zetor sam dostosuje się do warunków terenu
Od 2012 roku ciągniki Zetor mają w opcji wyposażenie w system Hitch Tronic, którego założeniem jest ułatwienie pracy oraz podniesienie wydajności pracy.
Od 2012 roku ciągniki Zetor mają w opcji wyposażenie w system Hitch Tronic, którego założeniem jest ułatwienie pracy oraz podniesienie wydajności pracy.
Hitch Tronic to nowa funkcjonalność automatycznej regulacji tylnego trzypunktowego układu zawieszenia polega na automatycznym dostosowywaniu się ciągnika do warunków terenu co powoduje duże ułatwienie w pracy operatora.
Gospodarstwo przyszłości – sprawdź co możesz wdrożyć już dziś.
Automatyczna regulacja trzypunktowego układu zawieszenia HitchTronic to rozwiązanie opracowane przez firmę Zetor we współpracy ze spółką Bosch-Rexroth.
Operator ciągnika z system Hitch Tronic ustawia głębokość obróbki gleby postałe parametry są dobierane automatycznie pozostałe.
Rolnictwo precyzyjne, czyli klucz do zwiększenia efektywności i zrównoważonego rozwoju w gospodarstwach rolnych
Plusem tego rozwiązania jest – jak zapewnia producent – jest łatwa i intuicyjna obsługa ciągnika bez skomplikowanych szkoleń i niezależnie od umiejętności traktorzysty, jakości gleby i typu urządzenia.
„Porównując działanie systemu z pracą przy nieoptymalnych ustawieniach wprowadzonych ręcznie wykazano, że uruchomienie systemu HitchTronic prowadzi zarówno do oszczędności paliwa, jak i do istotnego zwiększenia wydajności pracy.“ – mówi Marián Lipovský, wicedyrektor wykonawczy i dyrektor produkcyjny ZETOR TRACTORS a.s.
Podczas pracy z uruchomioną automatyczną regulacją HitchTronic zachowane są również wszystkie dostępne bez systemu funkcje regulacji elektronicznej mechanizmu unoszenia zastosowanego w ciągniku.
Operator ma możliwość przestawić w każdej chwili automatyczną regulację z powrotem na ręczną oraz wrócić do samodzielnego sterowania ustawieniami wszelkich parametrów pracy.
Aleksander Seńkowski – polski lotnik i ojciec ciągnika Ferguson TE20!
Uruchomienie systemu HitchTronic jest bardzo proste. Operator ustawia go poprzez przekręcenie potencjometru (regulacja siły/pozycji) na obszar „czerwony“ i ustawienie wymaganej głębokości na potencjometrze.
Po ustawieniu mierzy się opór gleby, który służy jako wartość wyjściowa w automatycznej regulacji trzypunktowego układu zawieszenia. Przy zmianie ustawień lub warunków opór gleby mierzony jest ponownie a automatyczna regulacja przebiega odpowiednio do aktualnej sytuacji. Oprogramowanie HitchTro- nic jest standardowo instalowane we wszystkich produkowanych modelach linii Forterra, od 2014 r. na życzenie także w modelach Proxima Power i Proxima Plus.
Rekordowe wzrosty na rynku używanych ciągników rolniczych
(rtr) / na podstawie materiałów Zetor a.s.
Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.