REKLAMA

Polscy producenci owoców jagodowych muszą się dostosować do światowych trendów

Redakcja - Uprawa
23.03.2018
chat-icon 0

Polski sektor owoców jagodowych odnosi od paru lat spore sukcesy na rynkach europejskich oraz światowych.Pojawiają się nowe trendy w tym szybko rozwijającym się sektorze, co oznacza, że nasze firmy muszą szybko dostosowywać się do zmieniającej się sytuacji na rynku.

fot. fotolia
REKLAMA

Polski sektor owoców jagodowych odnosi od paru lat spore sukcesy na rynkach europejskich oraz światowych. 

Pojawiają się nowe trendy w tym szybko rozwijającym się sektorze, co oznacza, że nasze firmy muszą szybko dostosowywać się do zmieniającej się sytuacji na rynku.

Na pewno takim tematem jest pojawienie się nowych regionów produkcyjnych oraz wpływu Brexitu na eksport owoców jagodowych, w tym z Polski.

- Wyzwanie, z jakim musimy się zmierzyć w przyszłości na rynku owoców jagodowych to wzrost światowej produkcji borówki i związana z tym konieczność intensyfikacji działań promocyjnych ukierunkowanych na wzrost spożycia tych owoców - mówi Dominika Kozarzewska, Prezes Grupy Producentów Owoców „Polskie Jagody”, członek PBC.

Zmiany w „borówkowym świecie” nabrały tempa. Mamy do czynienia z globalną eksplozją produkcji niebieskich jagód. Okresy w roku, gdy jeden kraj dominował w światowej podaży owoców borówki też powoli odchodzą w przeszłość.

Innym ważnym wyzwanie przed jakim stoi sektor produkcji owoców jagodowych jest dążenie do osiągnięcia zrównoważonego rozwoju rynku. Brak pozostałości środków ochrony roślin, wysoka jakość dla konsumentów, rozwój produkcji, która nie wyprzedza rozwoju popytu oraz problem siły roboczej i plastikowych opakowań. To są wyzwania, które dotyczą całego świata.

Polska postrzegana jest jako kluczowy dostawca borówki na wymagające rynki. Naszym atutem jest jakość, produkcja na terenach czystych ekologicznie, ręczny zbiór i współdziałanie plantatorów. Wypracowywane najwyższe na świecie standardy produkcyjne, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem.

Nowy, opracowany w Polsce, standard zbioru jest promowany wśród polskich plantatorów i wzbudza zainteresowanie za granicą. W ubiegłym roku branżowa prasa opisywała ekspansje polskiej borówki w Azji i edukację konsumentów w Polsce, w tym promocję daty rozpoczęcia sezonu, 1 LIPCA – Dzień Polskiej Borówki, czyli World Day of Polish Blueberries.

(rup) Tomasz Kodłubański

chat-icon 0

REKLAMA

Polecane

Komentarze (0)

Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin


REKLAMA

Zobacz więcej

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA