REKLAMA

Białoruski tuning: MTZ Belarus 1025.4

Redakcja - Technika
09.02.2019
chat-icon 0

Jakiś czas temu firma MTZ Belarus zaprezentowała stuningowany model ciągnika serii 1025.4.Ciągnik prezentuje się naprawdę świetnie: masywny, z chormowaną maską, matowym lakierem i dopracowanymi szczegółami. Model ten dedykowany jest do prac w lesie, co zostało podkreślone przez zestawienie maszyny z przyczepą do przewożenia bel drewna.

fot. Paweł Pąk
REKLAMA

Jakiś czas temu firma MTZ Belarus zaprezentowała stuningowany model ciągnika serii 1025.4. 

Ciągnik prezentuje się naprawdę świetnie: masywny, z chormowaną maską, matowym lakierem i dopracowanymi szczegółami. Model ten dedykowany jest do prac w lesie, co zostało podkreślone przez zestawienie maszyny z przyczepą do przewożenia bel drewna.

Coraz więcej producentów ciągników rolniczych decyduje się na prezentowanie na wystawach rolniczych specjalnie przygotowanych modeli ciągników. W ostatnim roku takie maszyny zaprezentował np. Ursus oraz czeski Zetor.

Standardowa wersja ciągnika MTZ Belarus 1025.4 jest dedykowana do małych i średnich gospodarstw oraz do pracy z maszynami zawieszanymi i półzawieszanymi.

Wyposażono go w czterocylindrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny o mocy 81 kW (110KM), z pompą wtryskową mechaniczną lub systemem wtrysku paliwa Common rail. Posiada m.in. trzypunktowy układ zawieszenia narzędzi z dwoma pionowymi siłownikami MONOBLOK udźwig 4500 kg.

Specyfikacja techniczna ciągnika rolniczego MTZ Belarus 1025.4

Silnik: 

Czterocylindrowy D-245 S3A TURBO-INTECOOLER Tier IIIA

Moc nominalna wg SAE kw (KM) 81 (110) 2200 obr/min

Max moment obrotowy Nm przy obr/min 435/1400 obr/min

Pompa paliwowa mechaniczna MOTORPAL system MERCER

Pojemność skokowa 4750cm3

Silnik chłodzony cieczą

Filtr powietrza Suchy DONALDSON

Średnica cylindrów /skok tłoka 110/125mm

Jednostkowe zużycie paliwa 235 g/kW

Skrzynia biegów

Zsynchronizowana z boczną dźwignią zmiany biegów oraz reduktorem

Liczba biegów przód/ tył 16/8

Blokada mostów

Elektryczno hydrauliczna blokada mostów, włączanie Przedniego Mostu elektryczno –hydrauliczne, sprzęgło mokre, tarczowe

Rodzaj sprzęgła

Suche, dwutarczowe , jednostopniowe

Przedni most

Belkowy z reduktorami planetarnymi, wzmocnienie ramy.

Wymiary i masy

Rozstaw kół: przód 1450/1970, tył 1500/2100

Masa własna: 4 800 kg.

Dopuszczalna masa całkowita: 8 0000 kg.

Prześwit pod układem zawieszenia 465mm

Długość 4760 mm

Szerokość 1970 mm

Wysokość 2870 mm

Układ hamulcowy

Wielotarczowy suchy, uruchamiany mechanicznie

Hamulec postojowy, tarczowy suchy działający na koła tylne

Układ elektryczny

Napięcie 12V z modułem rozruchu 12/24V

Rozrusznik 24V- 4 Kw

Alternator z regulacją napięcia 14V- 2 kW

Układ kierowniczy

Hydrostatyczny z cylindrem dwustronnego działania w trapezowym układzie kierowniczym, sterowany ORBITROLEM, wydajność pompy 30 l/min

WOM

Zależny/ Niezależny 540/1000 obr/min, Sprzęgło WOM tarczowe mokre, załączanie mechaniczno-hydrauliczne

Zbiornik paliwa

136 l

Kabina

Ochronna, komfortowa, wyciszona, ogrzewana z uchylnymi szybami, ze spryskiwaczem oraz wycieraczką szyby przedniej i tylnej , lustrami bocznymi, z sześcioma reflektorami roboczymi. Siedzenie Komfortowe, amortyzowane z regulacją

Układ Hydrauliczny

Wydajność pompy -56 l/min

Rozdzielacz 3 sekcyjny, wydajność 80 l/min

Ciśnienie nominalne w układzie -20 Mpa,

Podnośnik hydrauliczny typu MONOBLOK

Ogumienie

360/70 R24/ 18,4 R34

Obciążniki

Kpl. obciążników/ przód i tył

Zawieszenie tylne

Trzypunktowy układ zawieszenia narzędzi z dwoma pionowymi siłownikami C-90,

Maksymalny udźwig podnośnika na końcówkach osi cięgieł 4500 kg

Zespoły przyłączeniowo-zaczepowe

Zaczep przedni: widełkowy

Górny zaczep transportowy widełkowy z możliwością regulacji wysokości.

Zaczep rolniczy widełkowy wychylny

Maska

Plastikowa / czerwona

(rtr) Paweł Pąk 

chat-icon 0

REKLAMA

Polecane

Komentarze (0)

Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin


REKLAMA

Zobacz więcej

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA