Kolejna szkoła pod skrzydłami resortu rolnictwa
Szkoła w Wojsławicach (województwo łódzkie) to placówka z wieloletnią tradycją w kształceniu kolejnych pokoleń młodych rolników. Po dołączeniu do pozostałych szkół rolniczych prowadzonych w województwie łódzkim pod nadzorem Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, łączna ilość placówek w tym województwie zwiększy się siedmiu.

Poza szkołą w Wojsławicach są to placówki w Mieczysławowie, Zduńskiej Dąbrowie, Widzewie, Sędziejowicach, Lututowie oraz w Dobryszycach.
MRiRW zaznacza, że szkoław w Wojsławicach będzie ważnym ogniwem w szeroko rozumianej edukacji rolniczej w tym regionie.

Jak zdobyć kwalifikacje rolnicze? Studiuj rolnictwo i spełniaj marzenia o własnym gospodarstwie!
- Minister Czesław Siekierski wyraził nadzieję, że przejęcie prowadzenia szkoły rolniczej w Wojsławicach zaowocuje unowocześnieniem kształcenia, poprawą warunków do nauki, otwarciem na szeroką współpracę z wyróżniającymi się gospodarstwami rolnymi, pracodawcami i przedsiębiorcami, a także wymianą doświadczeń ze szkołami zagranicznymi – informuje resort rolnictwa.
Należy mieć przy tym na uwadze, że trendy zmian w rolnictwie nakierowane są na jego modernizację. Wpływ na rozwój współczesnej edukacji rolniczej mają głównie nowoczesne technologie, cyfryzacja używana do monitorowania produkcji, tzw. rolnictwo 4.0, postępujące zmiany klimatyczne oraz coraz większa konkurencyjność na rynkach rolnych.

Tragiczny wypadek przy wożeniu balotów
Resort rolnictwa zapewnia, że szkoły rolnicze podległe Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi robią wszystko aby sprostać tym wyzwaniom, jakie stawiają przed nimi obecne czasy przepełnione nowoczesną technologią, cyfryzacją oraz sztuczną inteligencją. MRiRW ocenia, że szkoły podległe resortowi, dzięki kadrze pedagogicznej i stale unowocześnianemu zapleczu dydaktycznemu przekazują przyszłym rolnikom wiedzę i umiejętności niezbędne do zarządzania współczesnym gospodarstwem rolnym.
(rpf) Źródło: MRiRW
Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.