Centralny Port Lotniczy: Rolnicy nie chcą oddać ziemi pod budowę kolei dużych prędkości
Rada Powiatowa Izby Rolniczej Województwa Łódzkiego w Powiecie Zduńskowolskim w związku z zakończonymi 10 marca 2020 roku konsultacjami społecznymi, dotyczącymi załącznika nr 1 do Strategicznego Studium Lokalizacyjnego „Atlasy map przebiegów korytarzy Kolejowych Liniowych Inwestycji Towarzyszących” wyraziła sprzeciw oraz negatywną opinię na temat koncepcji budowy przez Centralny Port Komunikacyjny linii kolejowej dużych prędkości przebiegającej przez teren Powiatu Zduńskowolskiego tj Gminy i Miasta Szadek oraz Gminy Zduńska Wola.

Rada Powiatowa Izby Rolniczej Województwa Łódzkiego w Powiecie Zduńskowolskim w związku z zakończonymi 10 marca 2020 roku konsultacjami społecznymi, dotyczącymi załącznika nr 1 do Strategicznego Studium Lokalizacyjnego „Atlasy map przebiegów korytarzy Kolejowych Liniowych Inwestycji Towarzyszących” wyraziła sprzeciw oraz negatywną opinię na temat koncepcji budowy przez Centralny Port Komunikacyjny linii kolejowej dużych prędkości przebiegającej przez teren Powiatu Zduńskowolskiego tj Gminy i Miasta Szadek oraz Gminy Zduńska Wola.
Przewodniczący Rady Powiatowej IRWŁ w Zduńskiej Woli Zenon Kowalski, w imieniu Rady, wystosował stanowisko do Bronisława Węglewskiego - Prezesa Izby Rolniczej Województwa Łódzkiego, które zostało przekazane do Krajowej Rady Izb Rolniczych.
Czytaj również: Rolnicy będą wysiedleni, gospodarstwa zlikwidowane, dobre ziemie… przepadną?


Konsultacje społeczne w tej sprawie trwały od 10 lutego do 10 marca 2020 roku.
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3.000 hektarów zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie. W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia na terenie kraju, które umożliwią przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. Inwestycja powinna umożliwić stworzenie ponad 150 tys. nowych miejsc pracy. W rejonie CPK powstanie Airport City, w skład którego wejdą m.in. obiekty targowokongresowe, konferencyjne i biurowe. CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa, zaliczając się do spółek strategicznych z punktu widzenia interesów kraju. (rpf) pp / Źródło: IRWŁ w Zduńskiej Woli/ CPK
Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.