REKLAMA

Zalety użytkowe przyczep skorupowych

Redakcja - Technika
10.07.2017
chat-icon 0

Przyczepy skorupowe są coraz częsciej wybieranym środkiem transportowym w gospodarstwach rolnych. Ich główną zaletą jest mocna konstrukcja nadbudowy, a także trwała rama o podwyższonej wytrzymałości.

fot. OkiemRolnika.pl
REKLAMA

Przyczepy skorupowe są coraz częsciej wybieranym środkiem transportowym w gospodarstwach rolnych. Ich główną zaletą jest mocna konstrukcja nadbudowy, a także trwała rama o podwyższonej wytrzymałości.

Rolnicy cenią w tego typu rozwiązaniach dużą kubaturę oraz możliwość zastosowania kilku wariantów nadstawek, szczególnie podczas prac zielonkowych. 

Zawieszenie tandemowe pozwala na przeniesienie ciężaru na tylną oś ciągnika, w zależności od wielkości przyczepy jest to wartość pomiędzy 1,5 a 3 tony.

Przy doborze przyczepy odpowiedniej do określonego typu gospodarstwa, bardzo istotne jest jej dopasowanie do mocy i masy posiadanego ciągnika. 

W konstrukcji ścian bocznych nadbudowy przyczep skorupowych stosuje się obecnie zmienną geometrię, co zwiększa ich wytrzymałość oraz ułatwia rozładunek produktów.

Kolejnym rozwiązaniem przemawiającym na korzyść przyczep skorupowych jest hydrauliczno-pneumatyczna amortyzacja dyszla. Amortyzator zamontowany na dyszlu tłumi szarpnięcia przyczepy np. podczas jazdy po nierównej nawierzchni.

Klapa hydrauliczna pozwala na bezobsługowe i sukcesywne opróżnienie przyczepy. Producenci przyczep skorupowych, rozumiejąc potrzeby rynku, zaprezentowali także przyczepy o ładownościach 10 i 14 ton.

Podsumowując, przyczepa skorupowa przyda się wszędzie tam, gdzie jest potrzeba przewozu dużych ilości płodów rolnych i materiałów do produkcji rolnej, mocna konstrukcja oraz odporność na duże obciążenia.

(rtr) rp

chat-icon 0

REKLAMA

Polecane

Komentarze (0)

Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin


REKLAMA

Zobacz więcej

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA