REKLAMA

STEYR CVT – co do zaoferowania ma udoskonalona seria ciągników z Austrii?

Redakcja - Technika
20.12.2017
chat-icon 0

Nowa, udoskonalona oś przednia zapewnia znacznie lepsze prowadzenie na drodze, a dzięki temu zwiększa bezpieczeństwo prac transportowych i podczas dojazdu na miejsce pracy.

fot. Steyr
REKLAMA

Nowa, udoskonalona oś przednia zapewnia znacznie lepsze prowadzenie na drodze, a dzięki temu zwiększa bezpieczeństwo prac transportowych i podczas dojazdu na miejsce pracy.

Maksymalna dopuszczalna masa ciągnika STEYR CVT wzrosła o jedną tonę. Układ Quick Turn II umożliwia ustawienie przełożenia układu kierowniczego. Indywidualnie przyporządkować można także przyciski na Multicontrollerze.

Producent zaznacza, że już od prawie 20 lat ciągniki STEYR CVT czują się na polu jak u siebie w domu. Ich wydajność przekonała tysiące rolników, którzy od 1998 r. nabyli ponad 40000 egzemplarzy ciągników CVT.

{gallery}galerie/STEYR_CVT{/gallery}

 

Najnowsza generacja również przy jeździe po drodze może być przykładem do naśladowania dla innych. Ciągniki zawdzięczają to nowej, udoskonalonej osi przedniej, którą wyróżnia szereg praktycznych zalet.

Zoptymalizowane ruszanie w połączeniu z precyzyjnym, lekko pracującym układem kierowniczym zwiększają komfort jazdy i ograniczają zmęczenie operatora. Aby zwiększyć przyczepność ciągnika na drodze, amortyzacja osi przedniej działa w obu kierunkach. Pozwala to na skuteczniejsze tłumienie drgań, powodowanych np. przez ciężkie narzędzia uprawowe.

Nowości dotyczą również uniwersalnych zastosowań, jak np. w układzie kierowniczym. Układ Quick Turn II umożliwia ustawienie przełożenia układu kierowniczego – np. poprzez ustawienie 1,5 obrotów kierownicy w celu osiągnięcia maksymalnego skrętu kół do prac wykonywanych ładowaczem czołowym, a do transportu drogowego - 3 obrotów kierownicy. Działanie układu Quick Turn II można również zaprogramować w układzie sterowania jazdą na uwrociu Easy Tronic.

Komfortowy dzień roboczy

Niski poziom hałasu, wynoszący zaledwie 69 dB(A), ergonomiczne ustawienia fotela i kierownicy, precyzyjna regulacja klimatyzacji, jak również amortyzacja zapewniają w nowych ciągnikach STEYR CVT maksymalny komfort. Nowe modele CVT wyróżnia udoskonalona komunikacja z narzędziami uprawowymi.

Dzięki magistrali ISOBUS klasy III narzędzie może teraz również sterować ciągnikiem, zatrzymywać go i kierować jego jazdą. Do przycisków na Multicontrollerze można indywidualnie przypisać funkcje związane z magistralą ISOBUS. Małym,nowym elementem wyposażenia jest umieszczony na monitorze wskaźnik obrotów ustawionych za pomocą ręcznej przepustnicy.

Komfortowy widok do tyłu zapewnia dodatkowe szerokokątne lusterko wsteczne. Obraz w czasie rzeczywistym z nawet trzech kamer wideo (umieszczonych na przykład z tyłu przyczepy lub prasy) można wyświetlać na monitorze S-TECH 700.

W nowym ciągniku STEYR CVT zawory hydrauliki zewnętrznej są oznakowane tymi samymi kolorami jak odpowiednie elementy obsługowe w kabinie, co pozwala ograniczyć pomyłki. Maksymalna dopuszczalna masa ciągnika STEYR CVT wzrosła o dobrą tonę: w modelach 6150 - 6175 CVT wynosi ona aktualnie 11,5 tony, a w modelach 6185 - 6240 CVT - 14 ton.

Precyzyjne rolnictwo

Ciągniki STEYR CVT z systemem S-TECH spełniają wszystkie warunki umożliwiające korzystanie z systemów rolnictwa precyzyjnego. Możliwe jest dzięki temu bezproblemowe sterowanie podłączonymi narzędziami kompatybilnymi z ISOBUS II i III, zintegrowanie automatycznego systemu prowadzenia, jak również bezproblemowa obsługa ciągników CVT.

Zintegrowany z podłokietnikiem monitor S-TECH 700 jest łatwy w obsłudze dzięki ekranowi dotykowemu. Alternatywnie można go zamontować także na szynie w oknie z prawej strony.

Oprócz automatyzacji wszystkich kluczowych funkcji traktora monitor S-TECH zapewnia optymalne przebiegi pracy i jednocześnie tworzy przegląd wykonanej już pracy, zużycia paliwa i wielu innych przydatnych informacji. Układ sterowania jazdą na uwrociu Easy Tronic II umożliwia automatyzację czynności obsługowych, zwiększając w ten sposób efektywność i dzienną wydajność ciągnika, a tym samym również operatora.

Płynna wydajność

Nowa seria ciągników STEYR CVT obejmuje siedem modeli o mocy od 150 do 240 KM. Nazwa serii pochodzi od unikalnej konstrukcji skrzyni biegów, która gwarantuje doskonałe osiągi: CVT oznacza „Continuously Variable Transmission” i opisuje przekładnię bezstopniową.

Koncepcja silnika ECOTECH, która dzięki przyjaznemu dla środowiska systemowi Hi-eSCR wprowadzonemu w silniku dieslowskim z turbodoładowaniem o poj. 6,7 litra z wtryskiem Common Rail spełnia wymogi unijnych norm emisji etapu IV, gwarantuje dużą opłacalność.

System zarządzania mocą silnika PowerPlus zapewnia dodatkową moc podczas transportu, prac wykonywanych za pomocą WOM-u i układu hydraulicznego. Uruchomienie systemu PowerPlus pozwala uzyskać dodatkową moc silnika wynoszącą nawet 45 KM. Z systemu PowerPlus można także korzystać podczas zastosowań pracy WOM-em na biegu wstecznym.

Żadnych przerw w przenoszeniu mocy

Mimo wprowadzenia w ciągnikach STEYR wielu nowych cech prosta obsługa pozostała jednym z wyróżniających je elementów. Płynne przyśpieszanie od postoju (ciągnik stoi bez zaciągniętego hamulca na nachyleniach) aż do szybkości maksymalnej bez ręcznej zmiany biegów tylko za pomocą pedału gazu lub alternatywnie za pomocą dedykowanej dźwigni w podłokietniku: to wszystko jest gwarancją maksymalnego komfortu.

Klasyczna seria ciągników CVT obejmuje aktualnie siedem modeli z 6-cylindrowym silnikiem o mocy od 150 do 240 KM. Klienci mogą również cieszyć się komfortem płynnej jazdy, wybierając któryś z trzech modeli ciągników Profi CVT z 4-cylindrowym silnikiem o mocy od 110 do 130 KM.

(rtr) źródło: Steyr

chat-icon 0

REKLAMA

Polecane

Komentarze (0)

Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin


REKLAMA

Zobacz więcej

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA