REKLAMA

Ursus C-355 bohaterem wyprawy z 1972 roku

Redakcja
31.08.2023
chat-icon 0

Ursus C-355 był bezpośrednim następcą Ursusa 4011, który nie cieszył się zbyt dobrą opinią ze względu na liczne wady konstrukcyjne.

REKLAMA

Ursus C-355 był bezpośrednim następcą Ursusa 4011

, który nie cieszył się zbyt dobrą opinią ze względu na liczne wady konstrukcyjne. 

Nad ulepszonym C-355 pracowano w latach 1969-70, udało się poprawić konstrukcję i wyeliminować bolączki poprzednika. Ursus C-355 został przy okazji zunifikowany z rodzimym modelem C-330. Zmieniony został również wygląd maski, moc silnika została zwiększona do 45 KM a mechanizm kierownicy zmieniono na śrubowo-kulkowy.

W 1972 roku zorganizowano wyprawę Urusem C-355 do krajów bliskiego wschodu. Ciągnik przebył łącznie 14000 kiloemtrów z Warszawy do Kuwejtu i z powrotem.

Trasa przebiegała przez Czechosłowację, Austrię, Jugosławię, Grecję, Turcję, Syrię, Liban, Irak, aż do Kuwejtu. Trasa powrotna przebiegała przez Irak i ZSRR do Polski. 

Ciągnik pokonał w 80 dni trasę o długości 14 tysięcy kilometrów. 

Rajd ten był również okazją do promocji modelu C-355 poza granicami Polski.

Dane techniczne ciągnika Ursus C-355

Silnik: wysokoprężny, chłodzony cieczą, 4 cylindry, pojemność 3121 cm³, moc 33 kW (45 KM) przy 2000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 1500 obr./min. 

Jednostkowe zużycie paliwa przy mocy znamionowej – 270 g/kWh

 

Układ napędowy: sprzęgło – cierne, dwustopniowe, suche, tarczowe, skrzynia biegów – niesynchronizowana, z reduktorem. Liczba przełożeń w przód/wstecz – 10/2, blokada mechanizmu różnicowego – mechaniczna, załączana pedałem. Przekładnia główna tylnego mostu typu Oerlikon. Planetarne zwolnice.

Układ jezdny: oś przednia – nienapędzana, nieresorowana, typu rurowego, rozsuwana

Hamulec zasadniczy szczękowy, sterowany hydraulicznie, niezależny na obydwie półosie, 

prędkość jazdy – 1,13–25,6 km/h

Układy agregowania: podnośnik hydrauliczny z pompą o wydajności 20 l/min i ciśnieniu 12 MPa. TUZ kategorii II wg ISO, udźwig na końcach dźwigni dolnych 1200 kg. Zespoły zaczepowe – górny zaczep transportowy, zaczep rolniczy wahliwy i belka narzędziowa. 

WOM – zależny i niezależny 540 obr./min.

(rtr) pp

chat-icon 0

REKLAMA

Polecane

Komentarze (0)

Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin


REKLAMA

Zobacz więcej

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA