Ursus po latach we Francji wrócił do Polski…
Ciągnik został kupiony we Francji jako nowa maszyna na początku lat 90-tych ubiegłego wieku w wersji eksportowej oznaczonej symbolem „M”. Pracował tam jako maszyna do utrzymania zieleni, głównie koszenia rowów.
Ciągnik został kupiony we Francji jako nowa maszyna na początku lat 90-tych ubiegłego wieku w wersji eksportowej oznaczonej symbolem „M”. Pracował tam jako maszyna do utrzymania zieleni, głównie koszenia rowów.
Jak dbać o Ursusa C-360? Jak często go serwisować i wymieniać olej?
Pierwornie maszyna miała czerwony kolor, ale niestety została niedbale pomalowana na kolor zielony. Co ciekawe w Polsce ze względu na to, że został przywieziony z wykaszarką, będzie wykorzystywany do tych samych zadań. Nowy właściciel spod Gniezna przywiózł ciągnik do Polski na początku 2021 roku.
Sprzedaż ciągników rolniczych. Rolnicy wybierają sprzęt z rynku wtórnego
Właściwie najważniejszą różnicą dla wersji na eksport były lepsze standardy jakościowe oraz czerwony kolor, maszyny „krajowe” miały lakier w kolorze bursztynowym, różniły się też ogumieniem przednim.
Jakość maszyn na eksport była lepsza ale i tak pozostawiała wiele do życzenia. Pozostałe zmiany były związane z rynkami docelowymi, na które dostarczano Ursusy, były to:
- oddzielna pompa (niezależna hydraulika),
Jakie ciśnienie w tylnych oponach Ursusa C-330
- cztery złącza (szybkozłączki) hydrauliki zewn. z przodu
- inna liczba obciążników,
Nie żyje kierowca ciężarówki. Zahaczył o ciągnik rolniczy i wjechał w budynek mieszkalny
- zamocowana kabina,
- opony tył 16,9x28,
Aston Martin uderzył w Ursusa – kto zawinił?
- zaczepy (według specyfikacji odbiorcy, np. TUZ hakowy)
- obciążniki przednie 440 kg,
Eksplodujący pocisk uszkodził opony ciągnika rolniczego
- obciążniki tylne 210 kg
- oświetlenie specjalne (kogut),
Ursus C-360 do kupienia w przetargu z wojska
Lata produkcji:
Ciągniki Zetor: co aktualnie jest dostępne w ofercie
Podstawowe dane techniczne:
Od ciągnika oderwało się koło – zablokowana droga
Wyskoczył z ciągnika rolniczego staczającego się po zboczu
- masa bez obciążników: 2170 kg,
- podnośnik unosi 1200 kg.
Silnik:
Rodzaj – wysokoprężny, chłodzony cieczą
Średnica/skok tłoka – 95×110 mm
Pojemność – 3121 cm³
Max. moment obrotowy – 190 Nm przy 1500–1600 obr./min
Stopień sprężania – 17:1
Jednostkowe zużycie paliwa przy mocy znamionowej – 265 g/kWh tj. max. 10,2 kg/h przy pełnym obciążeniu
Kolejność zapłonów – 1–3–4–2
Układ napędowy:
Skrzynia biegów – niesynchronizowana, z reduktorem
Liczba przełożeń w przód/wstecz – 10/2
Układ jezdny:
Oś przednia nienapędzana, sztywna, zamocowana wahliwie na sworzniu
Mechanizm kierowniczy śrubowo-kulkowy
Hamulec hydrauliczny bębnowy, niezależny na oba koła tylne
Hamulec jednostronny na prawe koło (w niewielu wyprodukowanych egzemplarzach)
Układy agregowania:
TUZ kategorii II według ISO, udźwig na końcach dźwigni dolnych – 1200 kg
Zaczepy: górny zaczep transportowy, zaczep wahliwy oraz zaczep do przyczep jednoosiowych
(rtr) pp
Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.
W latach 90 taka buda jak od straych - chyba sami zalozyli ją sobue...