SMS ma już 25 lat!
Ćwierć wieku temu, 3 grudnia 1992 roku Neil Papworth, pracownik brytyjskiegoVodafone, wysłał pierwszego SMS-a do swoich kolegów, którym złożył życzenia z okazji ŚwiątBożego Narodzenia. Nie spodziewał się, jak ten krótki komunikat zrewolucjonizuje globalną komunikację.
Ćwierć wieku temu, 3 grudnia 1992 roku Neil Papworth, pracownik brytyjskiego Vodafone, wysłał pierwszego SMS-a do swoich kolegów, którym złożył życzenia z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Nie spodziewał się, jak ten krótki komunikat zrewolucjonizuje globalną komunikację.
Rodzaje zbóż i ich zastosowanie
„Merry Christmas” – tak brzmiała treść SMS-a, który w swoim założeniu miał być wykorzystywany jedynie przez operatorów, aby informować klientów o awariach sieci czy zmianach w ofercie. Szybko okazało się jednak, że jest to świetny sposób komunikacji, przez co dziś trudno nam wyobrazić sobie życie bez krótkich wiadomości tekstowych.
SMS – na co dzień i od święta
Co oznacza jeż na podwórku – szkodzi czy pomaga?
Tak duża popularność SMS-ów sprawiła, że znalazły one również zastosowanie w działaniach marketingowych, usługowych, administracyjnych, bankowych, a nawet w sektorze służby zdrowia i edukacji – dziś możemy otrzymać powiadomienia o rabatach oraz promocjach, statusie realizacji wysyłki, zaległej płatności, korkach, wizycie u lekarza lub wynikach egzaminów.
SMS-y odgrywają też ważną rolę w komunikacji kryzysowej – polskie samorządy coraz częściej korzystają z możliwości informowania swoich mieszkańców o spodziewanych klęskach żywiołowych czy problemach komunikacyjnych. Ten rodzaj komunikacji spotyka się z dużą aprobatą - według raportu Komunikacja SMS w Polsce 2016/17, 97% Polaków uznaje wiadomości od instytucji publicznych za bardzo przydatne lub przydatne, 76% otrzymuje SMS-y od firm i sklepów i ponad 2/3 deklaruje, że chce je otrzymywać nadal. Co sprawia, że popularność krótkich wiadomości tekstowych jest tak duża?
- Największą zaletą korzystania z SMS-ów jest przede wszystkim ich prostota. Dla większości to najbardziej sprawdzona metoda łączności, dostępna niezależnie od posiadanego modelu smartfona czy telefonu, sieci komórkowej i dostępu do internetu. Ponadto każdy wie, jak napisać SMS i jak go wysłać, bowiem proces tworzenia wiadomości jest krótki i intuicyjny - mówi Edyta Godziek, Marketing & PR Manager w platformie SerwerSMS.pl.Jego uniwersalność powoduje, że ciągle, mimo rozwoju innych form komunikacji, cieszy się niesłabnącą popularnością - dodaje.
Top 5 portali randkowych dla rolników
25 lat ewolucji i rozwoju
Nowoczesne technologie w służbie rolnictwa: Jak innowacje w częściach zamiennych mogą rewolucjonizować prace polowe?
Na przełomie XX i XXI w. popularne stały się również tzw. SMS-y Premium, czyli wiadomości tekstowe o podwyższonej opłacie. Mimo iż wiążą się z dodatkową płatnością, są chętnie wykorzystywane do wspierania akcji charytatywnych, udziału w konkursach, głosowaniach oraz przy dokonywaniu mikropłatności. SMS-em można dziś otrzymać również paragon ze sklepu, wykorzystać go w procesie zakładania własnej firmy, jako dowód sądowy, czy narzędzie w procesie rekrutacji. Jego zastosowanie ogranicza już w zasadzie tylko kreatywność. Na razie nie zanosi się więc na zmianę roli SMS w naszym życiu i chyba wielu tej zmiany by nie chciało. Życzmy mu zatem kolejnych jubileuszy.
(rel) informacja prasowa Dotpr.pl
Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.