REKLAMA

KE: Roczny plan prac w zakresie promocji produktów rolnych

Redakcja - Prawo i Finanse
04.12.2018
chat-icon 0

Komisja Europejska informuje o przyjęciu „Rocznego Programu Prac” na 2019 r., w zakresie polityki promocyjnej.Program ten określa produkty i potencjalne rynki, przedstawia też strategiczne priorytety dotyczące promowania unijnych produktów rolnych, jak również kryteria finansowania.

fotolia
REKLAMA

Komisja Europejska informuje o przyjęciu „Rocznego Programu Prac” na 2019 r., w zakresie polityki promocyjnej. 

Program ten określa produkty i potencjalne rynki, przedstawia też strategiczne priorytety dotyczące promowania unijnych produktów rolnych, jak również kryteria finansowania.

W 2019 roku programy wybrane do współfinansowania przez Unię Europejską będą koncentrować się przede wszystkim na rynkach spoza UE o największym potencjale rozwoju.

W porównaniu do 2018 roku, łączna kwota przeznaczona na promowanie produktów rolno-spożywczych w UE i krajach trzecich dostępne wzrośnie o 12,5 mln EUR i wyniesie łącznie 191,6 mln EUR, z czego 100 mln EUR zostanie przekazane na programy „proste” i 91,6 mln EUR na programy multi.

Na kampanie promocyjne w krajach o wysokim wzroście gospodarczym zostanie przeznaczona kwota 89 mln EUR (Kanada, Chiny, Kolumbia, Japonia, Korea, Meksyk i Stany Zjednoczone), z czego część zostanie przeznaczona na promocję konkretnych produktów, takich jak oliwki stołowe.

Na programy proste w krajach Unii Europejskiej dotyczące osi tematycznej 1, tj. promujące systemy jakości UE przeznaczono 12 mln EUR, natomiast na programy w ramach osi tematycznej 2, tj. promujących m.in. metody produkcji oraz walory zdrowotne i dietetyczne oraz dobrostan zwierząt przeznaczona jest kwota 8 mln EUR.

2,5 mln EUR dodano na kopertę dotyczącą oliwek w ramach programów prostych realizowanych na rynkach krajów trzecich. Taką samą kwotę – 2,5 mln EUR przeznaczono również możliwość promocji ryżu w odniesieniu do programów wielonarodowych.

Podobnie jak w roku ubiegłym, przewidziano dodatkowy budżet na działania własne KE w wysokości 9,5 mln EUR. Komisja Europejska łącznie w RPP na 2019 rok zakłada przeznaczyć środki w wysokości 201,1 mln EUR.

Jak informuje Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, informacje o terminach składania wniosków dotyczących konkretnych kampanii promocyjnych zostaną opublikowane przez Komisję Europejską w styczniu 2019 roku.

Skierowane będą dla szerokiego grona podmiotów, takich jak np. organizacje branżowe lub międzybranżowe, czy organizacje producentów i grupy rolno-spożywcze odpowiedzialne za działania promocyjne. Programy powinny podkreślać szczególne cechy metod produkcji rolnej w Unii (bezpieczeństwo żywności, identyfikowalność, autentyczność, etykietowanie, aspekty żywieniowe i zdrowotne, dobrostan zwierząt, poszanowanie środowiska naturalnego i zrównoważony rozwój) oraz cechy produktów UE pod względem jakości, smaku, różnorodności lub tradycje – informuje Komisja Europejska

Jednocześnie, 7 lutego 2019 r. w Brukseli odbędzie się dzień informacyjny (tzw. Info day), organizowany przez Komisję Europejską, podczas którego będzie można zdobyć szczegółowe informacje oraz spotkać się z potencjalnymi partnerami do realizacji programów wielonarodowych.

Za realizację tej strategicznej polityki, w imieniu Komisji odpowiada Agencja Wykonawcza ds. Konsumentów, Zdrowia, Rolnictwa i Żywności (tj. CHAFEA).

(rpf) jp / źródło: MRiRW / Komisja Europejska

chat-icon 0

REKLAMA

Polecane

Komentarze (0)

Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin


REKLAMA

Zobacz więcej

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA