Po raz pierwszy w historii sprzedaż drobiu wyższa niż wieprzowiny!
Preferencje konsumentów zmieniają się. Drób okazał się po raz pierwszy w historii najbardziej popularnym mięsem na świecie i w Polsce. Duży wpływ mają na to kampanie promocyjne żywności, do których Unia Europejska dopłaca 172 mln euro.
Preferencje konsumentów zmieniają się. Drób okazał się po raz pierwszy w historii najbardziej popularnym mięsem na świecie i w Polsce. Duży wpływ mają na to kampanie promocyjne żywności, do których Unia Europejska dopłaca 172 mln euro.
Jak informuje „Rzeczpospolita”, dobrze prowadzane kampanie wizerunkowe są w stanie odwrócić preferencje konsumentów. Najlepszym dowodem na to jest nowe badanie preferencji żywieniowych przeprowadzone przez Biostat na zlecenie SuperDrobiu. Wynika z niego, że po raz pierwszy w historii drób jest najpopularniejszym rodzajem mięsa, zarówno na świecie jak i w Polsce. Do kilkudziesięciu kampanii wspierających wizerunek europejskiej żywności Unia Europejska dopłaca 172 mln euro.
Choroby indyków i ich leczenie
- Dziś, jak wynika z badań, wieprzowinę wybrałby tylko co czwarty ankietowany, a wołowinę i indyka – po 5 proc. Kurczak króluje zwłaszcza wśród ludzi młodych – to mięso w grupie wiekowej 18–29 lat wybiera ponad 80 proc. badanych. Drób wybiera też dwie trzecie 30-latków – podaje „Rzeczpospolita”.
Konsumenci wybierają mięso drobiowe ze względu na jego walory zdrowotne i niską kaloryczność. Duży wpływ mają na to również wizerunek całej branży oraz działania PR. Pieniądze na kampanie promocyjne poszczególnych branż w Polsce pochodzą z funduszy promocji (np. dla drobiu czy mięsa wołowego).
Przydomowa hodowla przepiórek – niezbędne informacje
(rpf) Elżbieta Mikołajczyk / Źródło: „Rzeczpospolita”
Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.