REKLAMA

Po raz pierwszy w historii sprzedaż drobiu wyższa niż wieprzowiny!

Redakcja - Prawo i Finanse
30.11.2018
chat-icon 0

Preferencje konsumentów zmieniają się. Drób okazał się po raz pierwszy w historii najbardziej popularnym mięsem na świecie i w Polsce. Duży wpływ mają na to kampanie promocyjne żywności, do których Unia Europejska dopłaca 172 mln euro.

fotolia
REKLAMA

Preferencje konsumentów zmieniają się. Drób okazał się po raz pierwszy w historii najbardziej popularnym mięsem na świecie i w Polsce. Duży wpływ mają na to kampanie promocyjne żywności, do których Unia Europejska dopłaca 172 mln euro.

Jak informuje „Rzeczpospolita”, dobrze prowadzane kampanie wizerunkowe są w stanie odwrócić preferencje konsumentów. Najlepszym dowodem na to jest nowe badanie preferencji żywieniowych przeprowadzone przez Biostat na zlecenie SuperDrobiu. Wynika z niego, że po raz pierwszy w historii drób jest najpopularniejszym rodzajem mięsa, zarówno na świecie jak i w Polsce. Do kilkudziesięciu kampanii wspierających wizerunek europejskiej żywności Unia Europejska dopłaca 172 mln euro.

- Dziś, jak wynika z badań, wieprzowinę wybrałby tylko co czwarty ankietowany, a wołowinę i indyka – po 5 proc. Kurczak króluje zwłaszcza wśród ludzi młodych – to mięso w grupie wiekowej 18–29 lat wybiera ponad 80 proc. badanych. Drób wybiera też dwie trzecie 30-latków – podaje „Rzeczpospolita”.

Konsumenci wybierają mięso drobiowe ze względu na jego walory zdrowotne i niską kaloryczność. Duży wpływ mają na to również wizerunek całej branży oraz działania PR. Pieniądze na kampanie promocyjne poszczególnych branż w Polsce pochodzą z funduszy promocji (np. dla drobiu czy mięsa wołowego).

(rpf) Elżbieta Mikołajczyk / Źródło: „Rzeczpospolita”

chat-icon 0

REKLAMA

Polecane

Komentarze (0)

Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin


REKLAMA

Zobacz więcej

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA