Remont ciągnika Ursus C-360 3P Okiem Rolnika
Generalny remont ciągnika to zawsze poważna decyzja, bowiem trzeba mieć przygotowane nie tylko środki finansowe, ale również czas i dużo cierpliwości. Jeśli chcemy przeprowadzić wszystkie naprawy i renowację samodzielnie, nieodzowna jest również wiedza i umiejętności.

Generalny remont ciągnika to zawsze poważna decyzja, bowiem trzeba mieć przygotowane nie tylko środki finansowe, ale również czas i dużo cierpliwości. Jeśli chcemy przeprowadzić wszystkie naprawy i renowację samodzielnie, nieodzowna jest również wiedza i umiejętności.
Ciągnik, który prezentujemy to Ursus C-360 3P z 1986 roku, który w 2000 roku trafił do jednego z wielkopolskich gospodarstw. Po dwudziestu latach ciężkiej pracy właściciel podjął decyzję o solidnym remoncie maszyny, zarówno od strony technicznej jak i wizualnej.

Pożar ciągnika rolniczego – sześć zastępów strażaków walczyło z ogniem

Osobowym Jaguarem uderzył w ciągnik rolniczy
- To rocznik 1986, jestem drugim właścicielem - mija 20 lat jak był kupiony, cały w oryginale – mówi Damian - wiosną 2020 roku zrobione były kompletne hamulce, cała reszta jeśli chodzi o sprawy techniczne było ok – dodaje właściciel ciągnika. Największe emocje wzbudza jednak to co widać na zewnątrz i sama kabina, tutaj efekt przy właściwym i rzetelnym odnowieniu potrafi być naprawdę spektakularny.
- Jedynym problemem była sprawa wizualna, czyli nalot rdzy, który się po tylu latach ukazał ze względu na to że zimą jest najwięcej czasu to właśnie w grudniu 2020 rozpoczął się remont i tak w sumie trwał do teraz, zaczęło się czyszczenie, szlifowanie, mycie. Najpierw kabina, potem blacharka i na koniec korpus z felgami, potem poskładanie i efekt pracy widoczny na zdjęciach – dodaje zadowolony właściciel odnowionego ciągnika.
Ursus C-360-3P mimo upływu lat nadal jest bardzo ceniony przez polskich rolników. Na bazie tego modelu zbudowano również koparko – odmularkę Pelikan-2, która służyła do prac w melioracji.
Ursus C-360 3P różnił się od „zwykłego” C-360 przede wszystkim tym, że miał na pokładzie zamontowany silnik MF PERKINS – AD3.152UR, trzycilindrowy o mocy 47,5 KM, w C-360 było to 52 KM.

Zderzenie ciągnika rolniczego z cysterną
Poza tym silnik ten cechowało mniejsze zużycie paliwa i obniżony poziom hałas, a także mniejsze zadymienie spalin. W początkowej fazie produkcji w ciągnikach montowano oryginalne brytyjskie silniki, wyróżniające się zastosowanymi w nich śrubami w układzie calowym. Były też bardziej żywotne od produkowanych później w kraju.
Jedną z cech charakterstycznych wszystkich „sześćdziesiątek” jest bardzo głośna praca głównej przekładni na wysokich biegach, co spowodowane jest układem prostych zębów kół zębatych na wałku atakującym i tarczy.

Jeździł po pijaku cudzym ciągnikiem. Może za to słono zapłacić
Różnice w tych ciągnikach polegały głównie na różnych typach zastosowanych silników z osprzętem, różnych kabinach i deksach rozdzielczych, w sierpniu 1989 roku wprowadzono jeden akumulator montowany z przodu ciągnika w masce przed chłodnicą (wcześniej były 2 akumulatory pod podłogą kabiny). Zmieniono również układ zaczepów tylnych ciągnika oraz nieznacznie wzmocniono instalację hydrauliczną.
Dane techniczne ciągnika rolniczego Ursus C-360 3P
Silnik:
- typ: Perkins AD3.152UR; od października 1989 – Ursus 3250
- rodzaj: wysokoprężny, czterosuwowy, rzędowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa
- liczba cylindrów: 3
Coraz mniej zainteresowanych nowymi ciągnikami rolniczymi
- pojemność skokowa: 2502 cm³
- stopień sprężania: 16,5
Okna gospodarcze – gdzie i jakie kupić?
- moc znamionowa: 34,6 kW (47,5 KM)
- znamionowy moment obrotowy: 146 Nm według
- maksymalny moment obrotowy: 165 Nm według
- znamionowa prędkość obrotowa: 2250 obr./min
Niebezpieczne zdarzenie przy transporcie jabłek
- prędkość obrotowa przy max. momencie obrotowym: 1300–1500 obr./min
- średnica cylindra/skok tłoka: 91,44/127 mm
Coraz mniej chętnych na nowe ciągniki rolnicze
- jednostkowe zużycie paliwa: 236 g/kWh
- pompa wtryskowa: rozdzielaczowa z regulatorem mechanicznym, typ DPA
- filtr powietrza: mokry z zawirowaniem
- rozrusznik: ER-400 265, ER-400 341 (od X.89)
Wjechała citroenem w tył ciągnika rolniczego
- alternator: ER-300 864
42-letni URSUS C-360 do kupienia z armii. Czy warto?

Coraz mniej zainteresowanych nowymi ciągnikami rolniczymi

Okna gospodarcze – gdzie i jakie kupić?

Niebezpieczne zdarzenie przy transporcie jabłek

Coraz mniej chętnych na nowe ciągniki rolnicze

Wjechała citroenem w tył ciągnika rolniczego

42-letni URSUS C-360 do kupienia z armii. Czy warto?
Układ napędowy:
- liczba biegów w przód w tył: 10/2
- blokada mechanizmu różnicowego: mechaniczna
Zaloguj się lub załóż konto, Twoja nazwa zostanie automatycznie przypisana do komentarza.
Jakie kolory zostały zastosowane ( numeryRAL)?